Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Fått en ny glasförsegling som är 2komp

Allt utvändigt arbete och produktval.
Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Kontakt:

Re: Fått en ny glasförsegling som är 2komp

Inlägg av limban » 02 jun 2012 23:30

Crille skrev:
Manor skrev:Jag behandlade min förra bil med:
http://www.silanex.se/Shop.asp

Det fungerade väldigt bra och under många år (drygt 4 år) tills jag sålde bilen.
Glasmästaren som skulle laga ett stenskott fick inte bort detta medel med det han använde, och lagningen av stenskottet blev lite "sisådär" :).

Jag kör nu med Aquapel som efter cirka ett år fungerar bra också. Jag använder i princip inte vindrutetorkarna alls...någonsin.

2-komponents lär hålla bättre än 1-komponents...precis som lackskydd, antar jag i varje fall.

Crille, vad hamnar priset på?
Priset fick jag denna vecka, är ju inte lika billigt som 1 petarna som finns, priset låg på 285:- exkl moms per set, jag personligen tycker priset var högt, men håller produkten väl och sitter fast som berget och man kan göra alla rutor på bilen så är kostnaden helt okej..

Ska boka tid i slutet på juni för rutbyte och sedan lägga på denna 2k och testa hållbarheten..
en fråga ska du köra den genom din firma och regestrera denna produkt?..
eller tänker du köra utan regertrering?.. ;)
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
MVH Anders Lindbäck

Bild

Bosa
Medlem

Inlägg av Bosa » 10 jun 2012 12:24

Det fungerade väldigt bra och under många år (drygt 4 år) tills jag sålde bilen.
Glasmästaren som skulle laga ett stenskott fick inte bort detta medel med det han använde, och lagningen av stenskottet blev lite "sisådär" :).

Jag kör nu med Aquapel som efter cirka ett år fungerar bra också. Jag använder i princip inte vindrutetorkarna alls...någonsin.

2-komponents lär hålla bättre än 1-komponents...precis som lackskydd, antar jag i varje fall.

Jag testade oxå Silanex vilket jag ångrade då jag fick en hinna på rutan så fort jag körde med torkarna, glasmästaren provade allt möjligt men det gick helt enkelt inte att få ordning på den rutan.

Så jag är livrädd att ha på några medel på rutan vilket är lite synd för funktionen i sig är riktigt trevlig.
Senast redigerad av 4 Bosa, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 10 jun 2012 14:02

Bosa skrev:

Jag testade oxå Silanex vilket jag ångrade då jag fick en hinna på rutan så fort jag körde med torkarna, glasmästaren provade allt möjligt men det gick helt enkelt inte att få ordning på den rutan.

Så jag är livrädd att ha på några medel på rutan vilket är lite synd för funktionen i sig är riktigt trevlig.
Själv hade jag inga som helst problem.
Nu kör jag med Aquapel, och det har hållit bra i ett drygt år nu :).
Jag använder i princip inte torkarna alls, och definitivt ingen spolarväska.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor

Användarvisningsbild
Crille
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Crille » 21 sep 2012 18:28

Så nu har jag fått på 2k glasskyddet på X5an, fram och bakrutan för test..

Första regnet som kom så blåste det av rutan redan vid 60km/tim.

Nu återstår att se hållbarheten..
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.

Skriv svar