Tycker också att dem drar grymt mycket medel.. Man vill ju ha lite skum så det inte bara rinner av direkt.. och då får man ju nästan köra halva flaskan med medel för det ska täcka hela bilen..
Måste ju gå att få den att dra mindre medel men ändå få bra skum?? :O
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Skumlans till högtryck???
-
ante89
- Medlem
- Kontakt:
Re: Skumlans till högtryck???
Senast redigerad av 4 ante89, redigerad totalt 14 gång.
Volvo XC70 2,5T AWD -05
-
Gunther
- Entusiast

Jag använda mestadels en snowfoam i min foamlance och det funkar jättebra! Man behöver inte så mycket produkt ( blanda 1:10 till 1:4) och man ha fortfarande mycket skum 
Senast redigerad av 4 Gunther, redigerad totalt 14 gång.
-
danne67
- Medlem
Prövade just Arti+ som jag köpte förra veckan från BBV. Körde den outspädd (som man tydligen skall), samt med maxskum på lancen. Var grymt impregneradante89 skrev:Tycker också att dem drar grymt mycket medel.. Man vill ju ha lite skum så det inte bara rinner av direkt.. och då får man ju nästan köra halva flaskan med medel för det ska täcka hela bilen..
Måste ju gå att få den att dra mindre medel men ändå få bra skum?? :O
Behövde bara köra över en gång och det gick åt ca en fjärdedel (max) av lancens flaska. Och då fick även hjulhus och en del av underredet sig en omgång!
Har dock en tvätt med ett arbetstryck på 150 bar (ställd just nu på en 140-145) samt att den petar ur sig lite mer än 10l/min. Det kanske också hjälper till