Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Svart plast - fästet till yttre backspegel V70

Allt utvändigt arbete och produktval.
Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Svart plast - fästet till yttre backspegel V70

Inlägg av Manor » 09 sep 2012 15:05

Hej!

En kollega hade sin Volvo V70 inlämnad för rekond på en lokal Volvo firma. Det blev en 1-komponents Lahega (kommer inte ihåg namnet), och poleringsjobbet blev väldigt bra gjort.

Han upptäckte dock vid ett senare tillfälle att det såg ut som om ett av de yttre backspegelfästena hade blekts på ena sidan. Jag tog mig en titt och det ser ut som om man kört med en ganska stark alkalie som fått torka...och det ser alltså ut som en blekt rinning.

Jag fick ju en liknande effekt på plastskärmarna på vår Ford Ka, och även här var en alkalie boven i dramat. På Forden körde jag bara på några lager Ultima T&T och det såg då hyfsat ut.

Om jag skulle förbarma mig över kollegans fäste så skulle man vilja göra rätt. Kan man förgnugga med något t.ex HD-grön och mirakelsvamp och därefter lägga på Ultima T&T, eller ger det inget extra för ytan?

Visst kan han åka tillbaka och reklamera detta, men ni vet hur det är...det tar alltid tid och nog ska man väl kunna få till detta som glad amatörpulare?

Hur skulle ni göra för att fixa till detta så snyggt som det bara går?
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Re: Svart plast - fästet till yttre backspegel V70

Inlägg av Manor » 09 sep 2012 17:17

...jag har även Concept Vista, men även till denna kanske man ska "gnugga" ytan först!!?
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor

Användarvisningsbild
Kapten Haddock
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Kapten Haddock » 09 sep 2012 17:35

Det skadar absolut inte att köra med en alkalie/annat rengörningsmedel och multisvamp innan du behandlar den.

MVH/
Senast redigerad av 4 Kapten Haddock, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 09 sep 2012 19:17

Kapten Haddock skrev:Det skadar absolut inte att köra med en alkalie/annat rengörningsmedel och multisvamp innan du behandlar den.

MVH/
Ok, då får det bli så.
Tack för hjälpen/tipset :).
mvh Manor

Skriv svar