Jag har börjat polera min svarta 9-5 med Classe-maskin och Menzernaprodukter. Jag tänkte köra Powerfinish och därefter Superfinish, behövs det köras med båda, kommer jag märka skillnad, det var rätt hårt jobb och ont i kroppen idag efter körning med PF
Där efter tänkte jag lägga på Glare:s lackskydd först med maskin och sen andra lagret för hand.
Vad tycker ni om detta?
Nu kommer lite kompletterande frågor.
1. Hur gör ni vid rails backspeglar spoilers och handtag, kör ni för hand som är helt odugligt enligt alla?
2. När man kör med cyklo, kan man köra på samma håll hela tiden som man lättast kommer åt eller ska man byta färdriktning som med en roterande?
3. Jag kör ju med Menzernas produkter, kan jag köra full speta med maskinen då, jag vet inte vilket varvtal som motsvarar de 1500-2000 varv/min som menzerna rekommenderar, vilken siffra motsvarar de på Classemaskinen?
4. När jag lagt på Glares lackskydd med mjuka trissor och ska lägga på andra lagret för hand så var det svårt att dra ut det, gick åt väldigt mycket, vad har ni för teknik när ni stryker på andra lagret? eller är det normalt att det blir stor åtgång, snålar man känns det som man drar bort det första å andra lagret som en avtorkning med microfiberduk.
5. jag är rätt pedantisk av mig och vill få hela bilen fin men blir helhetsintrycket bra om alla de stora ytorna som man lätt kommer åt blir bra så de mindre som är pilliga att komma åt trollas bort?
Kom gärna med andra bra tips.
Mvh
Bamse