Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Polera svart bil med power finish + autoglym srp?

Poleringssätt och produktval.
areg
Medlem

Re: Polera svart bil med power finish + autoglym srp?

Inlägg av areg » 02 jul 2012 08:24

Cogo skrev:tänkte att jag skulle slänga med någon kombiprodukt till farsan vid nästa beställning hos Bollnäs bilvård undrar bara vad jag ska välja till honom, han kör idag med turtle original (den gröna). Ska vara lättjobbat, lätt torkat, och ge bra resultat. Alternativen som jag tittat på är New Horizon, Autoglym SRP/Radiant, eller kanske Essex Proffsvax.

Mvh Magnus
Jag har inte hunnit prova själv men jag röstar ändå för Autoglyms SRP. Jag kommer att testa på min svarta Megane bara jag får lite tid över. Jag har bara hört gott om den och för en som gnuggar för hand verkar den vara optimal. Prova vettja. :brumm
Senast redigerad av 4 areg, redigerad totalt 14 gång.
Kör Volvo XC60 B5 Inscription 2020

Användarvisningsbild
bitzer
Medlem

Inlägg av bitzer » 02 jul 2012 09:53

limban skrev:efter optipad och fastgloss skulle jag köra powerfinish och gula..då får du en bättre hollogramdödare :cheers
Ska prova det, har inte skaffat PF då det funkat bra ändå. Som sista steg när jag inte ska på med Radiant brukar jag köra FinalFinish med gula som tycks ta hologrammen bra.
Men är PF bättre på hologram än FF?
Senast redigerad av 4 bitzer, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
bitzer
Medlem

Inlägg av bitzer » 02 jul 2012 09:57

areg skrev:Jag har inte hunnit prova själv men jag röstar ändå för Autoglyms SRP. Jag kommer att testa på min svarta Megane bara jag får lite tid över. Jag har bara hört gott om den och för en som gnuggar för hand verkar den vara optimal. Prova vettja. :brumm
Har inte kört de andra med gillar också Radiant/SRP. Lånade ut en liten flaska till en kompis som innan kört med turtles prylar. Han var imponerad över hur bra det funkade och hur lättjobbat och drygt det var, speciellt med oscillerande maskin.
Senast redigerad av 4 bitzer, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Kontakt:

Inlägg av limban » 02 jul 2012 10:07

Cogo skrev:tänkte att jag skulle slänga med någon kombiprodukt till farsan vid nästa beställning hos Bollnäs bilvård undrar bara vad jag ska välja till honom, han kör idag med turtle original (den gröna). Ska vara lättjobbat, lätt torkat, och ge bra resultat. Alternativen som jag tittat på är New Horizon, Autoglym SRP/Radiant, eller kanske Essex Proffsvax.

Mvh Magnus
då ska du ge honom super resin polish..mycket omtyckt av gds :-)
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
MVH Anders Lindbäck

Bild

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Kontakt:

Inlägg av limban » 02 jul 2012 10:13

bitzer skrev:
limban skrev:efter optipad och fastgloss skulle jag köra powerfinish och gula..då får du en bättre hollogramdödare :cheers
Ska prova det, har inte skaffat PF då det funkat bra ändå. Som sista steg när jag inte ska på med Radiant brukar jag köra FinalFinish med gula som tycks ta hologrammen bra.
Men är PF bättre på hologram än FF?
jo PF är en bättre produkt när du har körd den kombon...
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
MVH Anders Lindbäck

Bild

dnlar
Ny Medlem

Inlägg av dnlar » 09 jul 2012 21:08

Har inte hållt på med polering mer än något år på min S60. Men efter att ha läst in mig på diverse forum följde jag råden och började på den milda skalan av kombinen maskin och medel, för att byta uppåt i styrka tills jag nådde rätt resultat. Jag fick jobba mig -långt- uppåt för att se någon effekt överhuvudtaget på den stenhårda lacken S60 har. Jag gick från Musse Pigg maskin genom alla trisstyper och ända upp till Fast Gloss S500 medlet. Det tog lite repor men fortfarande olidligt mycket arbete och tid per panel.

Fortsatte med att skaffa en roterande maskin (AEG) och har först tillsammans med Optipad trissor och PowerFinish äntligen hittat min favoritkombo för att plocka diverse repor. Har inte fått en enda ros heller med denna kombo. FastGloss först på de punkter där det är kraftigare repor. Mycket nöjd till slut men trodde absolut inte jag skulle behöva jobba mig så här högt upp i grovhet.
Hoppas andra S60-ägare nu vågar tjäna lite tid och pengar genom att hoppa över de klenaste poler-kombinationerna. :)

Skriv svar