Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Medel för att polera nyansskillnad
-
wredas
- Ny Medlem
Medel för att polera nyansskillnad
Hej. Jag har försökt att söka på detta men har inte hittat något. Det är så att jag rostlagat skärmkanter och några ställen på dörrar och det har blivit en rätt stor nyansskillnad mellan lack och det nylackerade. Har en polermaskin från Best Tools som är lik denna http://biltema.se/sv/Bilvard/Tvatt-och- ... 0-W-17080/
Har ni några tips på vilket medel jag ska använda? Helst något som går att köpa på Mekonomen eller någon mack.
Mvh
Har ni några tips på vilket medel jag ska använda? Helst något som går att köpa på Mekonomen eller någon mack.
Mvh
Senast redigerad av 4 wredas, redigerad totalt 14 gång.
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Re: Medel för att polera nyansskillnad
varför inte köpa bra grejor av någon nätbutiken ?wredas skrev:Hej. Jag har försökt att söka på detta men har inte hittat något. Det är så att jag rostlagat skärmkanter och några ställen på dörrar och det har blivit en rätt stor nyansskillnad mellan lack och det nylackerade. Har en polermaskin från Best Tools som är lik denna http://biltema.se/sv/Bilvard/Tvatt-och- ... 0-W-17080/
Mvh
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
-
maxer
- Medlem
Det finns bra produkter att köpa på nätet som ät mycket bättre än mackens grejor.
Jag kör tex menzernas polermedel som funkar fint.
Jag kör tex menzernas polermedel som funkar fint.
Senast redigerad av 4 maxer, redigerad totalt 14 gång.
-
wredas
- Ny Medlem
Tänkte att det blev dyrare att beställa på nätet med frakt. Men det kanske det inte blir, vet ni någon specifik produkt som passar till detta?
- Kapten Haddock
- Entusiast

Räknar du bränsleåtgång och slitage på bilen, mot prisskillnad och fraktkostnad tror jag du sparar både tid och pengar genom att handla på nätet:)
Vad är det för lack på bilen, solid klarlack eller ej?
Ofta blir det ju nyansskilnader i basfärgen på omlacker och då kan du inte polera bort, men är det oxiderat eller repigt så går det ju att jämna till.
Menzernas polermedel är ju säkra kort iaf:)
MVH/
Ofta blir det ju nyansskilnader i basfärgen på omlacker och då kan du inte polera bort, men är det oxiderat eller repigt så går det ju att jämna till.
MVH/
Senast redigerad av 4 Kapten Haddock, redigerad totalt 14 gång.
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
vissa shopar har ju fraktfritt över en viss summa..typ 500kr..eller 800kr..wredas skrev:Tänkte att det blev dyrare att beställa på nätet med frakt. Men det kanske det inte blir, vet ni någon specifik produkt som passar till detta?
och som sagt menzerna funkar otroligt bra och är lätt att använda även för en glad amatör..
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
-
wredas
- Ny Medlem
Det är metallicgrå, lackade 2 lager metallic och 2 lagerklarlack vid omlackeringen.Kapten Haddock skrev:Räknar du bränsleåtgång och slitage på bilen, mot prisskillnad och fraktkostnad tror jag du sparar både tid och pengar genom att handla på nätet:)
MVH/
Okej, då får det bli menzernalimban skrev:vissa shopar har ju fraktfritt över en viss summa..typ 500kr..eller 800kr..wredas skrev:Tänkte att det blev dyrare att beställa på nätet med frakt. Men det kanske det inte blir, vet ni någon specifik produkt som passar till detta?
och som sagt menzerna funkar otroligt bra och är lätt att använda även för en glad amatör..
- Kapten Haddock
- Entusiast

Ja vi får hoppas det inte ligger i basen då bara, inte speciellt ovantligt tyvärr.
MVH/
MVH/
wredas skrev:Det är metallicgrå, lackade 2 lager metallic och 2 lagerklarlack vid omlackeringen.Kapten Haddock skrev:Räknar du bränsleåtgång och slitage på bilen, mot prisskillnad och fraktkostnad tror jag du sparar både tid och pengar genom att handla på nätet:)
MVH/
Okej, då får det bli menzernalimban skrev:vissa shopar har ju fraktfritt över en viss summa..typ 500kr..eller 800kr..wredas skrev:Tänkte att det blev dyrare att beställa på nätet med frakt. Men det kanske det inte blir, vet ni någon specifik produkt som passar till detta?
Senast redigerad av 4 Kapten Haddock, redigerad totalt 14 gång.
-
wredas
- Ny Medlem
Mjo sprayfärgen är mycket mörkare tyvärr, mycket närmare svart än grå