Fick hem skumpinnen och delta force idag. Har hunnit skumma in båda bilarna nu. Blandande till ca 1:10 och körde med max skum i lansen. Den ljusblåa (skyddad med Ultima PGP) var bara lätt smutsig, mest dammig, och där funkade det riktigt bra. Skummet låg kvar lite kortare än jag förväntat mig men bilen blev i princip helt ren förutom några gamla svarta prickar. Helt ok alltså.
Den svarta bilen var ordentligt grusig och skitig efter drygt 20 mil blir grusväg och 10 mil motorväg. Med samma blandning fick jag bort det mesta lösa smutsen, ungefär samma resultat som efter en alkalie pålagd med lågtrycksspruta, men en kraftig trafikfilm fanns kvar. Skummade på ett varv till, denna gång med koncentrerat delta force. Det blev fetare och mer skum men även denna gång åkte det av på några minuter, fortare än väntat. Stod utomhus och det blåste en del vilket kanske kan påverka. Efter en ordentlig avspolning var trafikfilmen reducerad men inte helt borta. Skummade igen (roligt det här

) och svampade bilen. Enkelt och snabbt gjort.
Ska prova lite mer medel innan jag har några direkta åsikter men det verkar ok men inte fantastiskt.
Efter en sista avspolning sköljde jag med lahega autogloss 1% blandning från en stor vattenkanna. Det funkade riktigt bra! Vattnet rann av och en tunn hinna bildades på några ställen, torkade efter lite med en MF där det fanns droppar kvar. Mycket tidsbesparande och bra resultat! Lite meckigt med kannan eftersom bilen är rätt hög, ska prova med lågtrycksspruta nästa gång, men annars verkar detta vara en fullträff. Skulle haft något man kunde sätta på vattenslangen och ställa blandningen till 1%, vore perfekt.