Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

När använda isopropanolen?

Poleringssätt och produktval.
chrille555
Ny Medlem

När använda isopropanolen?

Inlägg av chrille555 » 19 maj 2012 16:57

Har köpt Menzerna Poler/Vaxpaket från BBV,

http://shop.bollnasbilvard.se/polervax- ... c-790.aspx

Har gått över en Audi A6 08:a, 12000 mil, enbart maskintvättad ( :oops: ) ,med lammullsrondellen och FG 500 (det hände absolut ingenting med lila rondell och PF 2500, det verkar vara hård lack). Kör med classemaskin.

Har fått bort en hel del tvättreporrepor men inte är den som ny inte... men naturligtvis kan man väl int polera bort repor som gått igenom till grundlacken.

Hursomhelst, tänker avsluta imorgon med SW Protect Sealing Wax som följde med i paketet.

Nu till frågan: Innan jag kör på SW, ska jag spraya isopropanol på fiberduk och torka av hela bilen?
Senast redigerad av 4 chrille555, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
jojje
Entusiast
Entusiast

Re: När använda isopropanolen?

Inlägg av jojje » 19 maj 2012 17:16

Eller så duschar du direkt på bilen efter poleringen och torkar med microfiber, så gör jag iaf och tycker det funkar bra.
Senast redigerad av 4 jojje, redigerad totalt 14 gång.

tobemt
Ny Medlem

Inlägg av tobemt » 19 maj 2012 19:57

Använder en stark alkalie och spolar bilen efter polering, därefter använder jag spriten när jag torkar bilen torr för att maximera ren lack innan lackskydd!

Jill vad använder du för svamp när du tvättar bilen efter polering?
Senast redigerad av 4 tobemt, redigerad totalt 14 gång.

chrille555
Ny Medlem

Inlägg av chrille555 » 20 maj 2012 22:50

Hej,

tack för svar, gjorde rent med IPA idag och sen en sväng runtom med SW. Tog sin lilla tid... men är nöjd med resultatet! Blankt och fint!

Vad tycker ni, ska man toppa med något ytterligare skydd ovanpå SW? Eller är det bara att rulla ut kärran nu?
Senast redigerad av 4 chrille555, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Kontakt:

Inlägg av limban » 21 maj 2012 09:09

chrille555 skrev:Hej,

tack för svar, gjorde rent med IPA idag och sen en sväng runtom med SW. Tog sin lilla tid... men är nöjd med resultatet! Blankt och fint!

Vad tycker ni, ska man toppa med något ytterligare skydd ovanpå SW? Eller är det bara att rulla ut kärran nu?
Rulla ut den nu du..sen kan du ju toppa med tex ultima senare i sommar efter någon tvätt ;)
MVH Anders Lindbäck

Bild

Skriv svar