Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Repor i plast och borstad stål, audi a4 allroad

Poleringssätt och produktval.
j0cke90
Ny Medlem

Repor i plast och borstad stål, audi a4 allroad

Inlägg av j0cke90 » 17 maj 2012 21:10

Hej :)! har letat över hela internet efter svar på hur man bör gå tillväga, men inte hittat mycket som är till hjälp.. så hoppas på lite tips och hjälp här :)

Vi köpte nyligen en audi a4 allroad och problemet är att det på stötfångaren bak i plastpartiet är lite mindre repor som ser rätt trist ut, samt på några ställen vid skärmbreddningen runt hjulhusen. dem är inte direkt djupa. så frågan är då hur man bör gå tillväga för att få bort dessa?,det är även ett märke i diffusern av borstad stål.. se bilder. Jag har tidigare erfarenhet av polering på vanlig lack osv.. men ingen alls på den här typen av material.

Bild
Bild
märken är på de ställen som jag markerat rött, har dock ingen bild på repan i diffusern nu, men kan fixa det om de behövs.

tack på förhand :)
Senast redigerad av 4 j0cke90, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
_norrland_
Medlem
Kontakt:

Re: Repor i plast och borstad stål, audi a4 allroad

Inlägg av _norrland_ » 17 maj 2012 21:21

Tjena Jocke ;) Diffusorn är bara att polera som vanligt :)
Senast redigerad av 4 _norrland_, redigerad totalt 14 gång.

unclebans
Medlem

Re: Repor i plast och borstad stål, audi a4 allroad

Inlägg av unclebans » 20 maj 2012 01:42

Om diffusorn är i riktig stål och borstad skulle jag tvärtom rekommendera rätt grovlek på sandpapper och att du försiktigt slipa den i rätt riktning. Är den lackerad så kan du polera som vanligt.

Plasten skulle du kanske kunna värma upp lite med en hårfön eller, om du vågar, med en varmluftspistol. Var dock försiktig så du inte smälter plasten allt för mycket.

Skriv svar