Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Frågor om menzerna polermedel
-
pop
- Ny Medlem
Frågor om menzerna polermedel
Hej
Jag undrar vilken ordning man skall använda dom olika produkterna från menzerna.
vilken ska man börja med?
Vilka trissor ska man använda?
Jag har polerat många bilar så jag kan rätt mycket om bilvård.
Jag har använt lahega produkter hela tiden .tänkte att det vore kul att prova nya produkter.
Hade varit kul att få lite nya tips .
Mvh peter
Jag undrar vilken ordning man skall använda dom olika produkterna från menzerna.
vilken ska man börja med?
Vilka trissor ska man använda?
Jag har polerat många bilar så jag kan rätt mycket om bilvård.
Jag har använt lahega produkter hela tiden .tänkte att det vore kul att prova nya produkter.
Hade varit kul att få lite nya tips .
Mvh peter
Senast redigerad av 4 pop, redigerad totalt 14 gång.
- Rednales
- Kemiexpert

Re: Frågor om menzerna polermedel
Fast gloss/Power gloss, Power finish, Final finish/Super finish.
Sen är det en hel vetenskap vilka trissor som skall användas. Överlämnar det åt proffsen....
Sen är det en hel vetenskap vilka trissor som skall användas. Överlämnar det åt proffsen....
Senast redigerad av 4 Rednales, redigerad totalt 14 gång.
- Rednales
- Kemiexpert

Fast du kan ju hoppa medel beroende på repighet, fast det visste du nog redan. Har själv aldrig gått på med grövsta utan klarat mig på Power finish.
Senast redigerad av 4 Rednales, redigerad totalt 14 gång.
- Kapten Haddock
- Entusiast

Som skrevs ovan, sen ska man inte glömma att alla lacker är olika och att det går utmärkt att blanda de olika produkterna.
Pg är ju grövst och torrast sf finast och fetast, tycker man att fg går för torrt kan man alltså lägga till lite sf.
Ang trissor är det som sagt mkt smaksak kör själv optipad och nordic pads varianter i princip uteslutande.
Mvh/
Pg är ju grövst och torrast sf finast och fetast, tycker man att fg går för torrt kan man alltså lägga till lite sf.
Ang trissor är det som sagt mkt smaksak kör själv optipad och nordic pads varianter i princip uteslutande.
Mvh/
Senast redigerad av 4 Kapten Haddock, redigerad totalt 14 gång.
-
Cogo
- Entusiast

Vad är det för skillnad på Super Finish och Final Finish?
Senast redigerad av 4 Cogo, redigerad totalt 14 gång.
-
marcus
- Entusiast

Super finsh är, förutsatt att det står "PO106FA" på flaskan, mer avverkande än Final Finish.Cogo skrev:Vad är det för skillnad på Super Finish och Final Finish?
Leta fram det finstilta på flaskan som antingen står på en etikett under flaskan eller instansat långt ned på flaskan. Där hittar man en kod som antingen säger: PO106FA, PO106FF, PO85RD, PO85RE5 eller PO85U.
Senast redigerad av 4 marcus, redigerad totalt 14 gång.
-
Cogo
- Entusiast

I detta fallet är det denna som är intressant, PO85RE5. Vilken är det och hur är den att arbeta med?
- Jonke
- Trogen Medlem

tänkte lägga en beställning hos Pingens på deras paket med Menzerna. jobbar med lackering så ibland behövs det lite polering ( damm, nån rinning man våtslipat ner) , hur är dessa medel till detta ?
Lite nybörjare på rekond, men shit va kul det är
Mvh jonas
Lite nybörjare på rekond, men shit va kul det är
Mvh jonas
Senast redigerad av 4 Jonke, redigerad totalt 14 gång.
- Kapten Haddock
- Entusiast

dessa är perfekta för ändamålet.
helt säkra i lackverkstad och fg 500 är grym efter våtslip.
med optipaden på TT eller vår lilla luftmaskin kör man enkelt bort 1500-2000 repor.
helt säkra i lackverkstad och fg 500 är grym efter våtslip.
med optipaden på TT eller vår lilla luftmaskin kör man enkelt bort 1500-2000 repor.
- Jonke
- Trogen Medlem

låter kanon!. kommer absolut beställa av er dom närmsta dagarna, och dessutom är det ju skitnära! ( Jobbar i Hoting)
Mvh jonas
Mvh jonas
Senast redigerad av 4 Jonke, redigerad totalt 14 gång.
- Kapten Haddock
- Entusiast

ja det är kanonprylar.
men vi har semesterstängt nästa v.
ordrar lagda tills dess skickas onsdag eller fredag så du vet!
mvh/
men vi har semesterstängt nästa v.
ordrar lagda tills dess skickas onsdag eller fredag så du vet!
mvh/
Jonke skrev:låter kanon!. kommer absolut beställa av er dom närmsta dagarna, och dessutom är det ju skitnära! ( Jobbar i Hoting)
Mvh jonas
-
Cogo
- Entusiast

Hur mycket repor avverkar Final Finish? Som en vaxpolish eller bättre?
mvh Magnus
mvh Magnus
- Grief
- Moderator

Cogo skrev:Hur mycket repor avverkar Final Finish? Som en vaxpolish eller bättre?
mvh Magnus

Jag överlämnar till någon bättre vetande om just FF, PF tar riktigt bra med en hård trissa så jag gissar att du får skaplig avverkning med hårda trissor och FF.
Senast redigerad av 4 Grief, redigerad totalt 14 gång.
Kia Cee'd SW -11 | Mazda 323 1,5 DX -83
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Denna bild är inte rätt för svenska marknaden..fråga mig inte varför..menzerna har lindat in sig i något så krångligt så det finns inte..FF vad den finast som fanns förut nu är den grövre i samma förpackning men inte i Sverige.... undra hur många frågor dom får från importörerna i varje land..Grief skrev:Cogo skrev:Hur mycket repor avverkar Final Finish? Som en vaxpolish eller bättre?
mvh Magnus
Jag överlämnar till någon bättre vetande om just FF, PF tar riktigt bra med en hård trissa så jag gissar att du får skaplig avverkning med hårda trissor och FF.
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
- Grief
- Moderator

Ja, jag blev lite osäker när jag såg den, har för mig att jag sett en bild hos svensk ÅF med FF längst ut till höger, eller längst ner var det på den bilden.limban skrev:
Denna bild är inte rätt för svenska marknaden..fråga mig inte varför..menzerna har lindat in sig i något så krångligt så det finns inte..FF vad den finast som fanns förut nu är den grövre i samma förpackning men inte i Sverige.... undra hur många frågor dom får från importörerna i varje land..
Kia Cee'd SW -11 | Mazda 323 1,5 DX -83