Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Vilket jobb ska jag välja?
-
Ninja
- Ny Medlem
Vilket jobb ska jag välja?
Erbjuden ett jobb mediamarkt eller ditec vad ska jag välja.Lika lön.
nina
nina
Senast redigerad av 4 Ninja, redigerad totalt 14 gång.
- RobertD
- Medlem
Vad ska jag välja.
Hej Nina! Och välkommen till forumet!
Jag tycker spontant att det låter som två väldigt olika jobb? Om tanken är att du ska sälja hemelektronik på mediamarkt och polera bilar på ditec? Eller så har jag kanske missat något?
Frågan är svår att besvara för någon annan än dig själv.
Sånt som man kan tänka på när man funderar (utöver lön) är tex det egna intresset för jobbet, arbetsmiljö, företagskultur, kollegor, utvecklingsmöjligheter, möjlighet att kombinera jobb och andra intressen, osv...
Och dessutom är det så att man nästan alltid ska lyssna på sin magkänslan i slutändan!
Lycka till!
/Robert
edit: stavfel
Jag tycker spontant att det låter som två väldigt olika jobb? Om tanken är att du ska sälja hemelektronik på mediamarkt och polera bilar på ditec? Eller så har jag kanske missat något?
Frågan är svår att besvara för någon annan än dig själv.
Sånt som man kan tänka på när man funderar (utöver lön) är tex det egna intresset för jobbet, arbetsmiljö, företagskultur, kollegor, utvecklingsmöjligheter, möjlighet att kombinera jobb och andra intressen, osv...
Och dessutom är det så att man nästan alltid ska lyssna på sin magkänslan i slutändan!
Lycka till!
/Robert
edit: stavfel
Senast redigerad av 5 RobertD, redigerad totalt 14 gång.
/Robert
- Rednales
- Kemiexpert

Re: Vad ska jag välja.
Som Robert skriver, beror lite på ditt intresse. Du lär få slita betydligt mer på Ditec än MediaMarkt.
Så om du har samma motto som mig (tjäna så mycket pengar som möjligt på så lite jobb som möjligt) då är det MediaMarkt som gäller. Dock har jag aldrig lyckats med mitt motto utan det brukar vara tvärtom, jobbar hårt och får uselt betalt...
Så om du har samma motto som mig (tjäna så mycket pengar som möjligt på så lite jobb som möjligt) då är det MediaMarkt som gäller. Dock har jag aldrig lyckats med mitt motto utan det brukar vara tvärtom, jobbar hårt och får uselt betalt...
Senast redigerad av 4 Rednales, redigerad totalt 14 gång.
- xion92
- Moderator

Re: Vilket jobb ska jag välja?
Välkommen!
Ändrade rubriken!
Skriv gärna en rubrik så man förstår vad tråden handlar om
Ändrade rubriken!
Skriv gärna en rubrik så man förstår vad tråden handlar om
Senast redigerad av 4 xion92, redigerad totalt 14 gång.
- Funk
- Moderator

Ett minus på Mediamarkt är oregelbundna/obekväma arbetstider, om man nu stör sig på sådant..ett plus är mindre risk för arbetsskador, men totalt är det att jämföra äpplen och päron...
/Thomas
/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
bigguns
- Entusiast

Re: Vad ska jag välja.
Me like =) till här. Skulle ha valt "Tysken". Trots varierande arbetstider, viket kanske kan förhandlas till det bättre med tiden. Kan man bara hantera kundkontakten så.Rednales skrev:Som Robert skriver, beror lite på ditt intresse. Du lär få slita betydligt mer på Ditec än MediaMarkt.
mvh
Senast redigerad av 4 bigguns, redigerad totalt 14 gång.
- Manor
- Moderator

Jag skulle också välja MediaMarkt.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.