Sen passar jag på att fråga om nån har någon personlig erfarenhet av deras produkter, jag har tröttnat lite på Allbrite Cherryfoam. Det är ett jättebra shampo men jag skulle vilja testa något annat, Stjärnagloss har nästan ett identiskt produkt som heter Stjärnagloss Körsbär Wash and Wax. Dock är jag mest nyfiken på deras Stjärnagloss Tangerine Wash & Gloss. Den verkar ganska lik Chemical Guys Citrus Wash+Gloss, som är lita av det rinnigare hållet. personligen fördrar jag tjockflytande shampon som just Allbrite Cherryfoam eller Meguiars Ultimate Wash and Wax. och undrar om just Stjärnagloss Tangerine Wash & Gloss har mer åt det här gel-liknande konsistensen. Tacksam för svar!
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Var tillverkas Stjärnagloss?!
-
Fettmar
- Ny Medlem
Var tillverkas Stjärnagloss?!
Jag är i behov av nya basprodukter och och intresserat mig för Stjärnagloss,forskat i massa forum och verkar vara väldigt prisvärt och luktar gott. dock vart jag väldigt nyfiken på varför märket låter så svenskt. jag mailade Shinearama som verkar vara den enda distributören. Fick som svar att de endast var distributörer och hadde ingen aning och vad märket görs eller hur det fick namnet. även fast de hävdar att det är deras egna märke...
. Mycket märkligt. Är det någon annan här som har någon aning om vad det här tillsynes svenska märket görs och vem som tillverkar och driver varumärket? skulle vara trevligt om det fanns nått lager i Sverige man kan köpa direkt ifrån istället för mellanhanden Shinearama.
Sen passar jag på att fråga om nån har någon personlig erfarenhet av deras produkter, jag har tröttnat lite på Allbrite Cherryfoam. Det är ett jättebra shampo men jag skulle vilja testa något annat, Stjärnagloss har nästan ett identiskt produkt som heter Stjärnagloss Körsbär Wash and Wax. Dock är jag mest nyfiken på deras Stjärnagloss Tangerine Wash & Gloss. Den verkar ganska lik Chemical Guys Citrus Wash+Gloss, som är lita av det rinnigare hållet. personligen fördrar jag tjockflytande shampon som just Allbrite Cherryfoam eller Meguiars Ultimate Wash and Wax. och undrar om just Stjärnagloss Tangerine Wash & Gloss har mer åt det här gel-liknande konsistensen. Tacksam för svar!
Senast redigerad av 6 Fettmar, redigerad totalt 14 gång.
- falerum
- Medlem
- Kontakt:
Re: Var tillverkas Stjärnagloss?!
Stjärnagloss Tangerine Wash & Gloss är tjockflytande även Stjärnagloss Körsbär Wash and Wax.
Har båda två.
Luktar kanoners !
Stjärnagloss Glaspärla Hyper Beader är kanon den med !
Mycket bra produkter..
Har båda två.
Luktar kanoners !
Stjärnagloss Glaspärla Hyper Beader är kanon den med !
Mycket bra produkter..
Senast redigerad av 6 falerum, redigerad totalt 14 gång.
- Funk
- Moderator

Låt mig gissa att Warner Chemicals mfg är inblandade... dom är företaget som enligt ganska starka indicier tillverkar åt Chemical Guys, Poor Boys, SmartWax, Instafinish med flera.
Jag kan annars tipsa om Wolf's schampon som är riktigt trevliga och luktar mycket gott (Gunther på forumet säljer).
/Thomas
Jag kan annars tipsa om Wolf's schampon som är riktigt trevliga och luktar mycket gott (Gunther på forumet säljer).
/Thomas
Senast redigerad av 6 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
- WaxDog
- Sponsor

Har testat hela stjärnagloss sortiment och kan väl bara rekommendera deras shampoo faktiskt som är trevliga. Resterande produkter presterar under medel enligt mitt tycke. Tänkte ta in dessa men avstod pga prestandan.
Stjärnagloss har ingenting med Sverige att göra och jag frågade ägaren varför dom valt svenka namn på produkterna och dom tyckte helt enkelt det lät coolt, så mer förankring än så har produkterna inte med vårt moderland.
Stjärnagloss har ingenting med Sverige att göra och jag frågade ägaren varför dom valt svenka namn på produkterna och dom tyckte helt enkelt det lät coolt, så mer förankring än så har produkterna inte med vårt moderland.
Senast redigerad av 6 WaxDog, redigerad totalt 14 gång.
- bearz
- Ny Medlem
Stjärnagloss finns i Tyskland också.
http://www.autopflege-frankenberg.de/sh ... aernagloss
http://www.autopflege-frankenberg.de/sh ... aernagloss
Senast redigerad av 6 bearz, redigerad totalt 14 gång.
-
Fettmar
- Ny Medlem
Tack grabbar som gjort mig lite mer klok i ämnet!