Tänkte att man kanske kunde göra en tråd som samlar upp lite olika blandningar som folk använder i sina Foam Lance. Tänkte mest på de som gör egna blandningar och inte köper snow foam eller liknande produkt. Vissa kör ju bilschampo samt avfettning m.m. utblandat med vatten. Vilka kombinationer kör ni? Vilket blandningsförhållande kör ni? Hur effektfullt blir det? m.m.
Mvh Magnus
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Recept på medel att ha i Foam Lance
-
Cogo
- Entusiast

Recept på medel att ha i Foam Lance
Senast redigerad av 4 Cogo, redigerad totalt 14 gång.
- jesprut
- Medlem
Re: Recept på medel att ha i Foam Lance
Abyss hade någon riktig häxblandning i sin när vi träffades senast. Med bl.a. biltema högtrycksschampo och HD-Grön har jag för mig 
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Senast redigerad av 4 jesprut, redigerad totalt 14 gång.
- Funk
- Moderator

Re: Recept på medel att ha i Foam Lance
Jag kör numera med Smartabs XL4 (superkoncentrat) i blandning 1:50 + antingen 20% ren snowfoam eller 5-10% cherry foam schampo i koppen på min skummare som kom med tvätten. Det biter rätt bra som förtvätt eller om det får ligga lite längre som helhetslösning på lite renare bilar. XL4 blandas normalt sett runt 1:100 - 1:140 så det är inget man leker med utan skyddshandskar om man vill ha naglar och fingeravtryck kvar....
/Thomas
/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse