Max har helt klart goda hamburgare, men deras beställnings- och betalsystem suuuuger så att man blir tokig. Samma beställning ska upprepas för tre personer innan man är klar...det är så ineffektivt att man blir irriterad.
Man blir ju som kund mätt på bägge ställena...hamburgarna kanske är godare på Max men helt ok på McDonalds också. På Max tar det 15-20 minuter att få sin hamburgare, och typ 5 minuter på McDonalds. Priset och snabbheten fäller oftast avgörandet för mig, så det får bli McDonald. Om jag ändå ska vänta så tar jag nog hellre en pizza med 10-15 minuters väntetid.
Om Max var snabbare och drog ner på personalmängden så skulle nog priset kunna matcha McDonalds, och på så sätt öka sin försäljning rejält.
Max är ju populärast i norra Sverige, där befolkningen också är kända för att inte ha allt för bråttom
Det är väl också känslan när man lämnar över något till ett proffs...man förväntar sig att det ska gå snabbt och vara effektivt så att det blir bra och billigt för mig som kund. Nu kanske inte alltid tidsåtgång och pris går hand i hand...men oftast är det nog så.