Är det någon av er som tycker som mig eller har ni andra åsikter?
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Glare Professional Polish efter Menzerna
-
Fettmar
- Ny Medlem
Glare Professional Polish efter Menzerna
Jag tycker Menzerna är lite fetare i sin blandning än andra polermedel. Efter man har avslutat med Menzerna Final Finish upplever jag ytan som lite väl för fet och brukar sprita bilen innan lackskydd. Men efter att ha testat Glare på några bilar tycker jag att det inte finns någon anledning eftersom man ska förbehandla bilen (STEG 1) med samma medel som en Compound, dvs gnida in det i lacken. Så att Glare verkligen fäster vid steg 2.
Senast redigerad av 6 Fettmar, redigerad totalt 14 gång.
- Funk
- Moderator

Re: Glare Professional Polish efter Menzerna
Jag torkar bara, och kör sedan Glare & FireGlaze direkt utan tvätt enligt deras tvåstegsmetod.
/Thomas
/Thomas
Senast redigerad av 6 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
Fettmar
- Ny Medlem
Ja precis!
Senast redigerad av 6 Fettmar, redigerad totalt 14 gång.
-
marcus
- Entusiast

Jag spritar och/eller tvättar i stort sett efter varje bil som jag polerar. Använder jag dock t.ex. Fireglaze microfinishing compounds, så kör jag Fireglaze sealant direkt på det - utan att tvätta eller sprita.