Skall eventuelt hjälpa till med att polera en polares bil...
En Mini Cooper Clubman...
Kikade på den...är juh en hel del stripning osv på den (bland annat ränder på huv m.m.)
Hur funkar detta, är det bara polera över och vaxa sen efter som vanligt eller bör man tänka på nått speciellt där?
/Jocce
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Polera stripning?
-
Jocce
- Ny Medlem
Polera stripning?
Senast redigerad av 4 Jocce, redigerad totalt 14 gång.
-
Jocce
- Ny Medlem
Re: Polera stripning?
Jill skrev:Polera på samma sätt som du polerar plastdetaljer (spoiler, kjolar osv).
Men testa alltid först på en yta så att du ser att det funkar. Ibland är det ju eftermonterat och man kan då inte veta vilken kvalitet dekalerna har.
Hm, kanske lite dum fråga här då, menar du lackade eller olackade plastdetaljer?
O nästa dumma fråga...hur skall man polera dessa?
/Jocce
-
Jocce
- Ny Medlem
Jill skrev:
Jag brukar ha "varvtalsregulatorn" på 1-2 ... ibland 3 om jag har mycket medel när jag polerar lackade plastdetaljer. Annars är det för stor risk att bränna dom anser jag.
Är den mattsvart stripad eller annan färg? Vet du om det är originaldekaler(dom som sitter på som nybil)?
Ah oki...inte polerat tillräckligt för att märka av det, men kanske kommer dit jag med
Det är originalstripning, och tror den är blank...
Är det annorlunda med matt hur man går tillväga?
/Jocce
-
Jocce
- Ny Medlem
Jill skrev: Dem mattsvarta på Mini-bilarna brukar vara tunnare och lättare att polera. Den vita är ibland lite tjockare och polermedlet fastnar gärna i kanterna.
Prova att polera lite lätt på, och se hur det blir. Är ingen dekal som är den andra likMen jag hade polerat på som vanligt i lite lägre tempo bara.
Kör du roterande eller oscilerande maskin föresten?
Ah oki!
Jepps, blir till att försöka lite försiktigt då
Kör en dubbeltrissa, oscilerande
/Jocce