Och sen gör ju skummet att inte kemet torka så fort.. vilket gör att man får bättre effekt på kemet..
samt att det går fortare att lägga på kemet.
Bara bra i dagen stressiga samhälle...hahaha...

Trutest Waxschampo funkar väldigt bra...HD grön testade jag idag.....funkar utmärkt....Curious1 skrev:Tänkte köpa mig en sådan här nu.
Äntligen.
Men vad ska man köpa för schampo? Vill ha ett som rengör bra, och skummar mycket, hehe.

Då provar jag dra åt till nästa gång.yerfen skrev:testa att dra åt den tills det blir stumt.
annars ny gängtape

Kvaliteten på tejpen spelar nog ingen roll verkar det som eftersom jag fick nog lika mycket skumlösning på mig som bilenNisse skrev:Distansröret levereras med gängtape....men man måste dra åt detta så distansröret bottnar både mot Foam Lancen och kopplingen....![]()
Vi lindar 3-4 varv med teflontape innan leverans.....Denna tape är av mycket hög kvalité....

Har du läkage mellan Foam Lance och distansrör eller Koppling och distandrör så skall du få bara vatten på dig.....Jo kvaliten på gängtape spelar roll...fråga en rörmokare....Marxus skrev:Kvaliteten på tejpen spelar nog ingen roll verkar det som eftersom jag fick nog lika mycket skumlösning på mig som bilenNisse skrev:Distansröret levereras med gängtape....men man måste dra åt detta så distansröret bottnar både mot Foam Lancen och kopplingen....![]()
Vi lindar 3-4 varv med teflontape innan leverans.....Denna tape är av mycket hög kvalité....
Körde Orange Pre-Wash och det som läckte ut luktade väldigt mycket apelsin för att enbart vara vattenNisse skrev:Har du läkage mellan Foam Lance och distansrör eller Koppling och distandrör så skall du få bara vatten på dig.....Jo kvaliten på gängtape spelar roll...fråga en rörmokare....

Min tanke var en o-ring, blir att försöka jaga på något sådant.AArvidsson skrev:Min läckte också som ett såll. Det känns osannolikt att få metall mot metall att bli tätt i ett trycksatt system, så jag stoppade i en packning från biltemas packningssats. Slutläckt.

Dom som går iväg från oss skall distansröret vara lindad med gängtape i båda ändar...AArvidsson skrev:Min läckte också som ett såll. Det känns osannolikt att få metall mot metall att bli tätt i ett trycksatt system, så jag stoppade i en packning från biltemas packningssats. Slutläckt.

Ja då har det blivit miss på din.....Har lindat ett antal distansrör nu för test i vår tvätthall och där har vi 220bars tryck...4 varv med gängtape av bra kvalité funkar utmärkt för en Foam lance...AArvidsson skrev:Då missades det i mitt fall. Oavsett vilket så räckte inte gängtejp utan jag gick som sagt upp till gummipackningar. Slutsumman är betydligt mycket mer skum på bilen än på mig...