Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Kvittar det vilka rondeller jag väljer???
-
Cogo
- Entusiast

Kvittar det vilka rondeller jag väljer???
Hej på er!
Har börjat polerat lite nu. Det som jag hittills har kört är Biltemamaskin (dubbeln), samt Gula rondeller och QF 140. Nu tänkte jag beställa hem lite flera rondeller. Har sneglat lite på optipads men kommer inte just nu att lägga pengarna på det. Det jag undrar över nu är om det spelar någon roll vilka rondeller som jag väljer? Kommer jag märka någon direkt skillnad med min maskin och mitt medel om jag kör med gula trissor ,lila trissor eller kanske till och med med blåa trissor? Om svaret är "Ja" så undrar jag vad som blir skillnaden?
Mvh Magnus
Har börjat polerat lite nu. Det som jag hittills har kört är Biltemamaskin (dubbeln), samt Gula rondeller och QF 140. Nu tänkte jag beställa hem lite flera rondeller. Har sneglat lite på optipads men kommer inte just nu att lägga pengarna på det. Det jag undrar över nu är om det spelar någon roll vilka rondeller som jag väljer? Kommer jag märka någon direkt skillnad med min maskin och mitt medel om jag kör med gula trissor ,lila trissor eller kanske till och med med blåa trissor? Om svaret är "Ja" så undrar jag vad som blir skillnaden?
Mvh Magnus
Senast redigerad av 4 Cogo, redigerad totalt 14 gång.
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Re: Kvittar det vilka rondeller jag väljer???
Vanlig gul kan du köra all polering med... men har inte den bästa avverkningen... passar bäst till slutfinish och vaxning..
Och lila även blå.. har du till rubbingar för att jaga repor och oxider
Och lila även blå.. har du till rubbingar för att jaga repor och oxider
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
-
Cogo
- Entusiast

Men eftersom jag endast använder mig av QF 140 (än så länge) så undrar jag om jag kommer att märka någon skillnad i t.ex glans och skydd på bilen om jag använder mig av gula trissor eller blåa trissor? Går det bra att köra QF 140 med blåa resp. lila trissor och få lika bra resultat som med gula när man kör QF 140?
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Jaha.. då skulle jag köra med gula.. endast och köra in produkten länge och väl så det bara blir ett damm kvar att torka avCogo skrev:Men eftersom jag endast använder mig av QF 140 (än så länge) så undrar jag om jag kommer att märka någon skillnad i t.ex glans och skydd på bilen om jag använder mig av gula trissor eller blåa trissor? Går det bra att köra QF 140 med blåa resp. lila trissor och få lika bra resultat som med gula när man kör QF 140?
-
Cogo
- Entusiast

Okej, då vet jag. Eftersom jag såg att ni på BBV hade rea på missfärgade blåa pads så tänkte jag att dessa kanske också fungerar bra ihop med QF 140. Kanske slänger med 2 st vid nästa beställning bara för att testa.
-
Cogo
- Entusiast

Är lila rondeller och blåa rondeller likvärdiga?
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Nej lila har längre hållbarhet och inte lika hög avverkning..Cogo skrev:Är lila rondeller och blåa rondeller likvärdiga?
-
Cogo
- Entusiast

Okej, men blir verkligen skillnaden i avverkning så stor när man kör med biltema maskin, (dubbeln) ihop med qf 140?
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Jo på vissa lacker blir det markant skillnad..Cogo skrev:Okej, men blir verkligen skillnaden i avverkning så stor när man kör med biltema maskin, (dubbeln) ihop med qf 140?
-
Cogo
- Entusiast

Hur är det på en Volvo V40 -03?
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Ja den är ju inte så värst hård i lacken.. går säkert alldeles utmärkt med gula..Cogo skrev:Hur är det på en Volvo V40 -03?