Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Aquapel efter 1 år

Allt utvändigt arbete och produktval.
Skriv svar
bulle03
Ny Medlem

Aquapel efter 1 år

Inlägg av bulle03 » 30 jul 2011 21:20

Hej
Fick idag åter förtroendet att fixa med svärfars bil. Förra året la jag på Aquapel och till min stora förvåning så hade den fortfarande mycket effekt, detta efter 1 år och ca 3000mil. Det som blev över från vindrutan kletade jag på sidorutorna.
Jag var tvungen att filma för att kunna dela med mig.
Senast redigerad av 4 bulle03, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Kontakt:

Re: Aquapel efter 1 år

Inlägg av limban » 30 jul 2011 21:31

Jo så är det med Aquapel.. enda som sliter ner den är om man ligger nära framförvarande bilar så det stänker upp smågrus.. blir som blästring.. då slits det med torkarna extra mycket.. :mrgreen:
Sidorutorna håller hur många år som helst.. :jeps
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
MVH Anders Lindbäck

Bild

bigguns
Entusiast
Entusiast

Inlägg av bigguns » 30 jul 2011 22:13

Kan inte säga att jag är lika nöjd med min behandling som jag gjorde i oktober 2010. Hela rutan på Scenic´n och halva på Picasson (50/50 med med Turtls rainxxxxx......). Motsvarade inte förväntningarna kan jag säga.
Ska testa något annat nu.
mvh
Senast redigerad av 4 bigguns, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 30 jul 2011 22:21

Jag kan tipsa om Sivo Clear:
http://www.silanex.se/Page.asp?SubCateg ... e=Products

Det är det bästa medlet som jag har testat...fungerade åtminstone i 4 år på gamla bilen innan den såldes. Det kostade dock 495:- på en mässa, så det är ju inte så billigt.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Kontakt:

Inlägg av limban » 30 jul 2011 22:37

bigguns skrev:Kan inte säga att jag är lika nöjd med min behandling som jag gjorde i oktober 2010. Hela rutan på Scenic´n och halva på Picasson (50/50 med med Turtls rainxxxxx......). Motsvarade inte förväntningarna kan jag säga.
Ska testa något annat nu.
mvh
En sak som gäller med behandlingar som ska sitta i väldigt länge är att göra precis som det står i beskrivningen.. :nicka
Står det att man ska vara inomhus så ska man vara det.. för annars härdar inte behandlingen som den ska.. där är det stor skillnad mellan proffsprodukter och sånt som säljs på macken.. :brumm
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
MVH Anders Lindbäck

Bild

Gunther
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Gunther » 31 jul 2011 10:20

Först hade jag en Belgisk produkt på rutorna som funkade väldigt bra, men det var tyvärr inte lätt att aplikera :( Och jag var nyfiken efter Aquapel, så jag köpte en förpackning...
Bara efter en par månader var resultat av produkten mindre, jag måste använda vindtorkerna mycket igen och var inte nöjd med vad Aquapellen gjorde. Och jag har läggt produkten enligt konstners regler ;)

Nu har jag sedan några månader en annat produkt igen på rutorna var jag är mycket nöjd med!
Vad jag kan göra är att testa det igen som jag har en ampul kvar :)
Senast redigerad av 4 Gunther, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 31 jul 2011 10:24

Jag tycker Aquapel funkar bäst....Detta medel användes av många bilrekonder och glasmästerier.... ;)

Man skall använda Aquapel från början...sedan fortsätta med detta...inte exprimentera med en massa annat... :D
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

bulle03
Ny Medlem

Inlägg av bulle03 » 31 jul 2011 10:28

Jag har lagt aquapel på flera av familjens bilar och kommit fram till detta resultat:
Desto bättre rutan är, alltså inte så blästrad, så håller effekten längre.
Jag tvättar hela bilen som vanligt med kall och alkalisk avfettning, sen clayar jag även rutan. Under poleringen gör jag även rutan. Sen kör jag hd-grön över hela bilen, lägger lackskydd/vax och aquapel.
Senast redigerad av 4 bulle03, redigerad totalt 14 gång.

Gunther
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Gunther » 31 jul 2011 10:38

Nisse skrev:Jag tycker Aquapel funkar bäst....Detta medel användes av många bilrekonder och glasmästerier.... ;)

Man skall använda Aquapel från början...sedan fortsätta med detta...inte exprimentera med en massa annat... :D
Man måste jämföra några medel tycker jag. Hur kan man annars veta när där finns ingen bättre produkter? :nicka

Rolligaste är enligt mig att testa flera medel och se vad de gör...
Senast redigerad av 4 Gunther, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator

Inlägg av Funk » 31 jul 2011 10:48

Jag kör förvisso inte så mycket, 1000-1200 mil om året, och har bra med skydd kvar efter 15-16 månader med Aquapel. När emellanåt man kör en bil som inte är behandlad inser man hur mycket det faktiskt sitter kvar även efter den tiden, även på en ganska sliten ruta.

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Skriv svar