lättare att lägga, lättare att ta av, inget dam, värre vattenavrinning,, står emot flera tvättar,
Måste bara provas,, 1 liter 299kr
http://shop.bollnasbilvard.se/autoglym- ... c-453.aspx
http://shop.bollnasbilvard.se/autoglym- ... c-453.aspx

Med tanke på vad ni kört för kombinationer före Radiant Polish så förstår jag att kunderna blivit nöjdaNisse skrev:Vi har nog lagt en 10-15 bilars lacker med detta nu...Med Top tool kan man komma rätt långt solo med detta medel....Och få en enorm glans....otroligt lättjobbat...både att lägga och torka av....
Vi har kört roterande varierande skum och lammullsrondell beroende av lack med Menzerna Fast Gloss S500...sedan Menzerna Power finish med top tool extremt noga...Sedan kört över till tvätthall och kört på K7000 alkaliskt, svampat...sedan kört av med högtryck....tork...sedan Autoglym vaxrondell vit soft (Extra mjuk) S160 med enkel oscillerande och lagt Autoglym Radiant Wax...låtit detta ligga i 30min och sedan kört Autoglym vaxrondell vit soft (Extra mjuk) S160 torrt....sedan microfiberduk och tork....Det blir spegelglans.....![]()
För några år sedan körde vi mycket med den äldre Radianten.....Men den nya är klart bättre....En produkt som man måste testa...sedan är man fast....![]()
Dom bilar vi kört på sista tiden med nya Radianten har kunderna varit extremt nöjda med....För jag följer alltid upp när kunden hämtar...Mycket kul när man märker att kunden verkligen är nöjd...Det ger mer jobb....Blir en bra referens...
Denna produkt skulle man kunna lägga ett "nöjd kund garanti" på....Så bra är den....

Du får lacken väldigt ren med en lera Max....Gärna en alkalie (HD grön) före med svampning....wannabeapolisher skrev:Tack Nisse![]()
Då jag undrat lite om Radiant polishens egenskaper men nu då fått upplysning om att den fungerar som vilken vax polish som helst![]()
Men som vanligt måste man ju fråga vidare i ämnetdvs eftersom ni kör den som slutfinish o skydd
![]()
så hur står det till med dom rengörande egenskaperna om man nu kör den som en enpetare, räcker det exempelvis med lera eller kaross-svamp före Radiant polishen eller bör man helst köra en riktig lackrengörare före för att då ta bort djupt sittande föroreningar som varken leran eller kaross-svampen förmår avlägsna ,då dom trots allt bara rengör lacken på ytan![]()
Max.