Hur brukar ni rengöra era polertrissor för att få bort de sista ingrodda medlet som finns kvar i trissorna? Brukar använda Yes. Provade yes + lite HD-grön förut, man får bort det värsta med inte allt. Provade lite snabbt de fick bara stå och dra en liten stund. Vågar man lägga trissorna i en hink med lite yes och HD-grön och låta de ligga och dra en stund, eller har ni något annat bra tips?
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Hur rengöra trissor på bästa sätt?
- Robin-t
- Moderator

- Kontakt:
Hur rengöra trissor på bästa sätt?
Hej! 
Hur brukar ni rengöra era polertrissor för att få bort de sista ingrodda medlet som finns kvar i trissorna? Brukar använda Yes. Provade yes + lite HD-grön förut, man får bort det värsta med inte allt. Provade lite snabbt de fick bara stå och dra en liten stund. Vågar man lägga trissorna i en hink med lite yes och HD-grön och låta de ligga och dra en stund, eller har ni något annat bra tips?
Bara inte kardborret släpper
!
Senast redigerad av 4 Robin-t, redigerad totalt 14 gång.
- vesslan1
- Medlem
Re: Hur rengöra trissor på bästa sätt?
Jag använder hd-grön men det är så olika på trisser vad dom tål.
mvh vesslan
mvh vesslan
Senast redigerad av 4 vesslan1, redigerad totalt 14 gång.
Lyssna inte på andra bilda dig en egen uppfattning.
-
nyberg
- Entusiast

jag slänger dom och köper nya,, tycker dom tappar så mycket efter man kört dom en del..
kör genom dom med borste och kör kanske 2-3 bilar,, men tvättar aldrig...
kör genom dom med borste och kör kanske 2-3 bilar,, men tvättar aldrig...
Senast redigerad av 4 nyberg, redigerad totalt 14 gång.
Multimedia-import.se
http://www.facebook.com/MultimediaImport
http://www.facebook.com/MultimediaImport
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Robin-t skrev:Hej!
Hur brukar ni rengöra era polertrissor för att få bort de sista ingrodda medlet som finns kvar i trissorna? Brukar använda Yes. Provade yes + lite HD-grön förut, man får bort det värsta med inte allt. Provade lite snabbt de fick bara stå och dra en liten stund. Vågar man lägga trissorna i en hink med lite yes och HD-grön och låta de ligga och dra en stund, eller har ni något annat bra tips?Bara inte kardborret släpper
!
Det beror ju på hur ingrodda rondellerna är oxå.. känner du att polermedlet kommit in till halva rondellen har du använt rondellen för mycket mellan varje rengöring och då måste du låta rondellerna dra i över natten med typ HD grön.. om du har det hemma.. sen skölja ordentligt och länge fyll en hink och stå och krama ur dom tills du är nöjd..
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
-
Gunther
- Entusiast

Jag rengöra mina trissor alltid med en microfiber tvätt.
Jag ta ljumt vatten ( ungefär 10 liter) och 15 till 20 ml microfiber tvätt. Jag lägga trissor i vatten med smutsiga sidan i vatten så de suga bra vatten och microfiber tvätt, jag knåda även trissorna som de suga tvättmedel extra bra. Det låt jag dra ungefär 20 till 30 minuter.
Sen spola jag de igen i samma vatten till alla polermedel eller vax är borta. Och sista steg är bara att spola de bra under kranen och låt de torka.
Jag ta ljumt vatten ( ungefär 10 liter) och 15 till 20 ml microfiber tvätt. Jag lägga trissor i vatten med smutsiga sidan i vatten så de suga bra vatten och microfiber tvätt, jag knåda även trissorna som de suga tvättmedel extra bra. Det låt jag dra ungefär 20 till 30 minuter.
Sen spola jag de igen i samma vatten till alla polermedel eller vax är borta. Och sista steg är bara att spola de bra under kranen och låt de torka.
Senast redigerad av 4 Gunther, redigerad totalt 14 gång.
-
Jimmy Larsson
- Medlem
När jag har gjort rent mina så har jag tagit en 10liters hink med vatten och HD-Grön och en skvätt schampoo. Sen har jag fyllt hinken med alla trissor och lagt en tallrik uppepå så att alla kommer under vatten. De har fått ligga över natten så har jag skölt och klämt på dom tills det inte skummar någe mera.
Märkte att det är ganska stor kvalité på limmningen av kardborren... köpte några trissor av märket "4use" på Swedol och dom släppte kardborren direkt på medans andra trissor inköpta på tex BBV och Jula klarade det galant!
Märkte att det är ganska stor kvalité på limmningen av kardborren... köpte några trissor av märket "4use" på Swedol och dom släppte kardborren direkt på medans andra trissor inköpta på tex BBV och Jula klarade det galant!
Senast redigerad av 4 Jimmy Larsson, redigerad totalt 14 gång.
-
Saxon747
Jag slänger in mina i tvättmaskinen, blir som nya. Jag brukar även köra Optipadsen och dom ser fortfarande mycket bra ut efter 5+ tvättningar. Övriga skumtrissor verkar klara ungefär 5-7 tvättar innan dom ger sig. Men det är kvalitetsrondeller.
Senast redigerad av 4 Saxon747, redigerad totalt 14 gång.
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Optipad skall inte köras i maskin...Saxon747 skrev:Jag slänger in mina i tvättmaskinen, blir som nya. Jag brukar även köra Optipadsen och dom ser fortfarande mycket bra ut efter 5+ tvättningar. Övriga skumtrissor verkar klara ungefär 5-7 tvättar innan dom ger sig. Men det är kvalitetsrondeller.
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
-
Saxon747
Nisse skrev:Optipad skall inte köras i maskin...Saxon747 skrev:Jag slänger in mina i tvättmaskinen, blir som nya. Jag brukar även köra Optipadsen och dom ser fortfarande mycket bra ut efter 5+ tvättningar. Övriga skumtrissor verkar klara ungefär 5-7 tvättar innan dom ger sig. Men det är kvalitetsrondeller.
Mmm, men efter att jag testade på en så har jag slutat att rengöra dom för hand. Blir mycket mjuka och följsamma, kardborren sitter kvar och den polerar bättre och lämnar mindre mikrorepor än en som jag rengjort för hand. Så även om man "inte ska" köra den i maskinen så gör jag det iallafall.
Senast redigerad av 4 Saxon747, redigerad totalt 14 gång.
-
Apelros
- Trogen Medlem

Nisse skrev:Optipad skall inte köras i maskin...Saxon747 skrev:Jag slänger in mina i tvättmaskinen, blir som nya. Jag brukar även köra Optipadsen och dom ser fortfarande mycket bra ut efter 5+ tvättningar. Övriga skumtrissor verkar klara ungefär 5-7 tvättar innan dom ger sig. Men det är kvalitetsrondeller.
Hur rengör man Optipadsen bäst?? Bara "borsta" ur dem eller någon form av medel sedan gnugga???
Senast redigerad av 4 Apelros, redigerad totalt 14 gång.
Volvo V70 II 2,5FT Summum -10
- Kapten Haddock
- Entusiast

blås ur dom med luft innan dom blir för skitiga, eller vätta under kran med ph neutralt bilschampoo eller ulltvätt.
En alklalie sabbar ullen och gör den för aggresiv.
MVH/
En alklalie sabbar ullen och gör den för aggresiv.
MVH/