Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Headlight lens restorer

Allt utvändigt arbete och produktval.
Användarvisningsbild
SAABninefive
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Headlight lens restorer

Inlägg av SAABninefive » 06 jul 2011 08:14

Satt just och läste lite på STCS forum och hitta den här tråden.
Han har kört turtle's strålkastarfixare :)
Riktigt billig och den verkar ju vara hur bra som helst, mina lampor på min gamla 9-5 såg exakt likadana ut det var som ett tjockt lager ("knottrigt") ja jag vet inte vad som gjorde glaset mer som frostat än genomskinligt, tydligen ganska vanligt på 9-5 02-05. Men resultatet vart ju helt lysande!! :best

Länk till produkten: http://www.jula.se/polermedel-headlight ... rer-629189

Länk till STCS bilder finns :) : http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 5&t=308383

//David
Senast redigerad av 4 SAABninefive, redigerad totalt 14 gång.

KIA cee´d 1.6CRDi SW Komf-13

Användarvisningsbild
Crille
Entusiast
Entusiast

Re: Headlight lens restorer

Inlägg av Crille » 06 jul 2011 09:34

Ser kanon ut ju :jeps Inge högt pris på kittet heller..

Klart värt att prova för dom som har skabbiga strålkastare.
Senast redigerad av 4 Crille, redigerad totalt 14 gång.
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.

pake
Medlem

Inlägg av pake » 06 jul 2011 09:50

Annars går det även utmärkt att fixa matta strålkastarlinser med vanligt polermedel och sen använda Glare Proffessional Polish för behandling.

Gjorde nyligen iordning linserna på en Hyundai inför besiktiningen, de var så matta att det inte ens gick att göra en ljusinställning, tyvärr missade jag ta kort på jobbet.

Körde först med Lahega nr 13 och optipad trissa på Flex 3401 (provade först samma medel på lila rondell och roterande maskin, men det blev för varmt) tills linserna blev klara, sen Glare med mjuk polerrondell. Linserna blev i stort sett som nya :jeps
Senast redigerad av 4 pake, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
SAABninefive
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av SAABninefive » 06 jul 2011 10:43

Ja pake kan tro att det blev klockrent :best

Men stora grejen med det där var att han gjorde behandlingen för hand, och jag försökte göra polering förhand på mina lysen utan resultat, men har man diverse medel och polermaskin så behövs inga kit men annars så verkar det här ruskigt prisvärt och görbart för hand :jeps

På min nya bil så är plast linserna liksom lite insjunkna och skulle säkert behövas ta ut om man ska köra med maskin, mina är lite repiga så jag ska nog testa med den där iaf + att jag ännu inte fått ändan ur och köpt en maskin hehe :mrgreen:

KIA cee´d 1.6CRDi SW Komf-13

Skriv svar