Hej, tvättade sambons bil igår och noterade att hon hade fått 2 st färgfläckar på lacken.
Försökte skrapa med nageln men satt som berget... Ser ut som röd/brun rostskyddsfärg säkert från någon brorenovering.
Bilen är en Volvo v50 2010 och det känns inte så kul att börja laborera med lacken på en såpass ny bil.
Har tillgång till aceton och thinner och funderar på maska runt fläckarna och försöka skrapa bort så mycket som möjligt för att sedan se om jag kan lösa upp det.
vad tror ni?
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Färgstänk på lack?
-
jp71
- Ny Medlem
Färgstänk på lack?
Senast redigerad av 4 jp71, redigerad totalt 14 gång.
-
jp71
- Ny Medlem
Re: Färgstänk på lack?
Tack för svaret, dock så är det ganska så kraftiga fläckar. Ca 1 cm i diam och kanske 2-3 mm tjockt och fartvinden har gjort sitt med... Snyggt utsmetat
Tror du att svampen biter på detta?
-
jp71
- Ny Medlem
Skall se om jag kan slänga upp några bilder i kväll. Har aldrig gjort det så får se om jag får till det.
-
jp71
- Ny Medlem
Hej igen, nu är fläckarna väck
Efter laborerande med olika lösningsmedel så bet aceton, dock vet jag inte hur bra den var för klarlacken... Lacken blev en aning grumlig men detta gick att polera bort. Jag har fortvarande tunna antydningar kvar efter dropparna men för att se dom måste man veta vart dom sitter.
Jag får jobba vidare på detta under semestern då jag skall polera upp bilen.
Jag får jobba vidare på detta under semestern då jag skall polera upp bilen.