Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Fälgvax till svarta fälgar
-
hanspettersson
- Ny Medlem
Fälgvax till svarta fälgar
Letar ett bra fälgvax till matt svarta fälgar.
Vill ju ha kvar den matta ytan, finns det som man sprayar på eller är det inge bra.
Vill ju ha kvar den matta ytan, finns det som man sprayar på eller är det inge bra.
Senast redigerad av 4 hanspettersson, redigerad totalt 14 gång.
-
Jimmy Larsson
- Medlem
Re: Fälgvax till svarta fälgar
Ultima Paint Guard + är nog grejen för dig. Jag kör det på två av min 19" sommarhjul och det gör sitt jobb och är ytan matt så förblir den matt. Sen är det ju ett kanon lackskydd för resten av bilen också...
Senast redigerad av 4 Jimmy Larsson, redigerad totalt 14 gång.
- Tantrum
- Administratör

Swisswax har ett vax till matta lacker som heter Opaque: http://www.swissvax.co.uk/product_detai ... wax_50ml_2
Opaque ska visst vara riktigt bra i största allmänhet. Av det jag testat av vanliga lackskydd på matta lacker ser det likadant ut som de bilder jag hittat på Opaque dock.
Opaque ska visst vara riktigt bra i största allmänhet. Av det jag testat av vanliga lackskydd på matta lacker ser det likadant ut som de bilder jag hittat på Opaque dock.
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.
-
hanspettersson
- Ny Medlem
Dum fråga kanske men kan man lägga ultima på rutorna?
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Ja det kan man med mycket gott resultat... men ingen garanti att det funkar utan bländning på framrutan..hanspettersson skrev:Dum fråga kanske men kan man lägga ultima på rutorna?
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
-
hanspettersson
- Ny Medlem
Hur länge håller det med en tvätt i veckan ungefär?Jimmy Larsson skrev:Ultima Paint Guard + är nog grejen för dig. Jag kör det på två av min 19" sommarhjul och det gör sitt jobb och är ytan matt så förblir den matt. Sen är det ju ett kanon lackskydd för resten av bilen också...
Hur pass blankt/wet look blir det med det på lacken, letar nått som ger riktigt bra wet look på en silverbil.
Och som håller längre en 2 månader typ...
-
Abyss
- Moderator

När det gäller silverbilar så är det svårt att få en riktigt fin wetlook tyvärr... jag har en silver ML med just UPG+ på i 2 lager just nu (tror jag) och tycker att det ger en väldigt fin glans.
Hållbarheten är också väldigt bra, gjorde ett snabb jobb i vintras med att tvätta bilen och sedan lägga på två lager med UPG+ med någon veckas mellanrum. Detta blev gjort i februari och det var fin pärling fortfarande i maj när jag gjorde en liiite mer seriøs tvätt..
Tvätten i vintras gjordes med i princip bara lite avfettning och NXT-shampoo så det var ingen som helst polering. Men ändå en mer än godkänd hållbarhet.
Jag skulle nog satsa på UPG+ om jag vore dig... men sedan så finns det ju såååå mycket underbara vaxer och sealers där ute i stooora världen så det är nog bara att børja prova sig fram...

Lägger in en bild på hur bilen såg ut i fredags och då är det ca 1v sedan tvätt och ca 4 v sedan jag lade på UPG+
Hållbarheten är också väldigt bra, gjorde ett snabb jobb i vintras med att tvätta bilen och sedan lägga på två lager med UPG+ med någon veckas mellanrum. Detta blev gjort i februari och det var fin pärling fortfarande i maj när jag gjorde en liiite mer seriøs tvätt..
Tvätten i vintras gjordes med i princip bara lite avfettning och NXT-shampoo så det var ingen som helst polering. Men ändå en mer än godkänd hållbarhet.
Jag skulle nog satsa på UPG+ om jag vore dig... men sedan så finns det ju såååå mycket underbara vaxer och sealers där ute i stooora världen så det är nog bara att børja prova sig fram...

Lägger in en bild på hur bilen såg ut i fredags och då är det ca 1v sedan tvätt och ca 4 v sedan jag lade på UPG+
Senast redigerad av 5 Abyss, redigerad totalt 14 gång.
Understeer is when you hit the fence with the front of the car
Oversteer is when you hit the fence with the rear of the car
Horsepower is how fast you hit the fence
Torque is how far you take the fence with you
Oversteer is when you hit the fence with the rear of the car
Horsepower is how fast you hit the fence
Torque is how far you take the fence with you
-
hanspettersson
- Ny Medlem
Ja det gör ju verkligen det, lackskydd eller wax hmmm. fördelar nackdelar vs.
Alltid kört vax förut och tycker det ger en bra blankhet men håller oftast inte så länge tyvär.
Eller så är jag väldigt petig...men det är vi nog alla här
Alltid kört vax förut och tycker det ger en bra blankhet men håller oftast inte så länge tyvär.
Eller så är jag väldigt petig...men det är vi nog alla här