Och att jag passar på att ligga i sängen och slösurfa bilvårdsforum!
Samt att vi fick nycklarna till huset igår (garage!), men att man tyvärr inte får tvätta bilen på uppfarten... (asfalt...
/Robert

är det någon skillnad på asfalt och andra material?RobertD skrev:Just nu njuter jag av att sonen sover "förmiddag" efter att ha vaknat halv sex...![]()
Och att jag passar på att ligga i sängen och slösurfa bilvårdsforum!![]()
Samt att vi fick nycklarna till huset igår (garage!), men att man tyvärr inte får tvätta bilen på uppfarten... (asfalt...)
/Robert
KIA cee´d 1.6CRDi SW Komf-13
RobertD skrev:
Samt att vi fick nycklarna till huset igår (garage!), men att man tyvärr inte får tvätta bilen på uppfarten... (asfalt...)
/Robert

Satt precis och googlade det tydligen enligt lagen så får man bara tvätta bilen utomhus på gräs eller grus men inte på asfalt då vattnet rinner ner i dagvattenbrunnarna och rinner sedan ut orenat i bäckar och sjöar och man får bara använda biologiskt nedbrytbara medel. Men som sagt alla tvättar ju ändå så även jag och då jag bor ca 1km från E4an så känns min nedsmutsning rätt marginellzwizzen skrev:RobertD skrev:
/Robert
what?varför skulle du inte kunna tvätta på uppfarten med asfalt? det gör jag iprincip hela tiden när jag tvättar bilen
Japp. Det är ju precis så det är enligt lagen. Men som sagt, de flesta brukar ju skita i det. Därför frågade jag säljarna vad som är "den oskrivna regeln" i grannskapet, och det lät som om man tydligen inte tvättar sin bil på uppfarten... Jäkla skit...SAABninefive skrev:... enligt lagen så får man bara tvätta bilen utomhus på gräs eller grus men inte på asfalt då vattnet rinner ner i dagvattenbrunnarna och rinner sedan ut orenat i bäckar och sjöar...

Så du hittade äntligen hantverkare!!SAABninefive skrev:I dag ska jag njuta av att titta på när andra jobbar, murkillarna kommer och bygger en mur på våran framsida idag, jag älskar att se på när andra jobbar