Tänkte ta tag i brorsans riktigt nergångna 850... färgen är den klassiska vinröda..
Har tyvärr bara en oscillerande, tänkte köra med de svarta HD trissorna & fast gloss, hoppas att jag får det hyfsat då..
Räcker det att jag kör superfinsih efter fast glossen eller måste jag köra power finish emellan??
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
"super finish" efter "fast gloss"
-
Mystery_O
- Medlem
"super finish" efter "fast gloss"
Senast redigerad av 4 Mystery_O, redigerad totalt 14 gång.
- Jiiins
- Entusiast

Re: "super finish" efter "fast gloss"
Borde inte vara omöjligt att det funkar, särkilt om du inte väljer en för snäll trissa ihop?
Bara att testa och se.......Men det logiska vore ju att köra powerfinish efter fastgloss
Bara att testa och se.......Men det logiska vore ju att köra powerfinish efter fastgloss
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "
-
bigguns
- Entusiast

hej!
Kör hellre PF´n efter FastGlossen. Med SF och den maskinen (dubbeltrissa
) kommer det inte hända mycket, lacken ä stenhård. Helst skulle du ha nå lammullstrissa på den o börja me.
Sen hänger det på dig hur du kör
Tror inte du behöver SFn me andra ord
mvh
Kör hellre PF´n efter FastGlossen. Med SF och den maskinen (dubbeltrissa
Sen hänger det på dig hur du kör
Tror inte du behöver SFn me andra ord
mvh
Senast redigerad av 4 bigguns, redigerad totalt 14 gång.
-
Mystery_O
- Medlem
kanske skulle skippa sf då... men vill ju ha den så blank som möjligt, men det kanske räcker med pf. orkar ju inte köra 3 varv 
Senast redigerad av 4 Mystery_O, redigerad totalt 14 gång.
-
marcus
- Entusiast

Fast gloss är framtagen för att man skall kunna gå direkt till en finare polish, t.ex. Final finish.
Men det finns som alltid många faktorer som spelar in - mjukhet på lacken, vilken trissa använde man till fast gloss, vem är det som håller i maskinen etc.
Men, jag tycker att du som verkar ovan skall använda dig av PF.
Men det finns som alltid många faktorer som spelar in - mjukhet på lacken, vilken trissa använde man till fast gloss, vem är det som håller i maskinen etc.
Men, jag tycker att du som verkar ovan skall använda dig av PF.