Skulle behöva lite tips på nån riktigt bra fälgrengörare som löser upp allt skit och alla asfaltsprickar riktigt bra. Provat med kallavfettning, hd-grön och sonax fälgrengöring men den biter inte tillräckligt för att få bort ingrodd skit/asfaltsfläckar på fälgarna. Vill ju givetvis inte ha nått medel som skadar färgen på fälgarna, men någon fälgtvätt som löser skiten riktigt bra!
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Tips på bra fälgrengöring
- Robin-t
- Moderator

- Kontakt:
Tips på bra fälgrengöring
Tjenare! 
Skulle behöva lite tips på nån riktigt bra fälgrengörare som löser upp allt skit och alla asfaltsprickar riktigt bra. Provat med kallavfettning, hd-grön och sonax fälgrengöring men den biter inte tillräckligt för att få bort ingrodd skit/asfaltsfläckar på fälgarna. Vill ju givetvis inte ha nått medel som skadar färgen på fälgarna, men någon fälgtvätt som löser skiten riktigt bra!
Senast redigerad av 4 Robin-t, redigerad totalt 14 gång.
- Manor
- Moderator

Re: Tips på bra fälgrengöring
Jag har läst här på forumet att Biltemas fälgrengöring ska vara något i hästväg, men däremot lukta rejält illa/starkt.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- zwizzen
- Medlem
Biltemas fälgrengöring är underbart. det och kallavfettning så får man bort det mesta 
Senast redigerad av 4 zwizzen, redigerad totalt 14 gång.
- Robin-t
- Moderator

- Kontakt:
Tack för tipsen! 
Är det denna ni menar ska vara så bra?
http://biltema.se/sv/Bilvard/Tvatt-och- ... rengoring/
Är det denna ni menar ska vara så bra?
- zwizzen
- Medlem
Jepp! den är gudomlig 
- Robin-t
- Moderator

- Kontakt:
Får bli till att köpa en flaska och hoppas den biter bättre än sonax fälgrengöringenzwizzen skrev:Jepp! den är gudomlig
-
danne5
- Entusiast

Biltema är bra, och vill man vara riktigt snål kan man köpa W5 alow wheel cleaner?, från lidl 
Senast redigerad av 4 danne5, redigerad totalt 14 gång.
- Funk
- Moderator

Biltemas fälgrent är bra som sur produkt betraktat, men behöver man lite extra kick till fastbakad skit så får man köra antingen något surare som Rail Tixo eller de lite annorlunda IronX eller Wolfs WF-1NT. Och som sagt tidigare. något tjärlösande. Till vardags funkar dock en alkalie lika bra, personliga favoriter är Smartabs Wheelcleaner eller Blue&Green, dessa är betydligt billigare i brukslösning än Biltemas.
/Thomas
/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
- Robin-t
- Moderator

- Kontakt:
Hahadanne5 skrev:Biltema är bra, och vill man vara riktigt snål kan man köpa W5 alow wheel cleaner?, från lidl
Okej låter braFunk skrev:Biltemas fälgrent är bra som sur produkt betraktat, men behöver man lite extra kick till fastbakad skit så får man köra antingen något surare som Rail Tixo eller de lite annorlunda IronX eller Wolfs WF-1NT. Och som sagt tidigare. något tjärlösande. Till vardags funkar dock en alkalie lika bra, personliga favoriter är Smartabs Wheelcleaner eller Blue&Green, dessa är betydligt billigare i brukslösning än Biltemas.
/Thomas
-
danne5
- Entusiast

W5 är faktiskt ett riktigt bra medel till sitt pris
, men...
Senast redigerad av 4 danne5, redigerad totalt 14 gång.
-
Jimmy Larsson
- Medlem
Har för mig att "Crille" här på forumet säljer Iron-X...dock inte säker.Robin-t skrev:Okej låter bra. Och vart köper man dom tre produkterna med lite extra kick i? Och vilken av dom rekomenderar du?
Lär ju rekommendera Valet Pro Bilberry som säljs av Gunther också...
Den kör jag med och är väldigt nöjd med resultatet, billig också..119:- för 1 liter och det späds 1:3-1:10.
Biltemas om det är grövre och nått tjärlösande om det är mycket sånt.
Senast redigerad av 4 Jimmy Larsson, redigerad totalt 14 gång.
- zwizzen
- Medlem
Kan iaf säga att mina fälgar va ALLTID maskintvättade innan. du kan ju tänka efter hur dom såg ut innuti
det löste biltemas + en flaska mac prickbort! 
- Crille
- Entusiast

Jimmy Larsson skrev:Har för mig att "Crille" här på forumet säljer Iron-X...dock inte säker.Robin-t skrev:Okej låter bra. Och vart köper man dom tre produkterna med lite extra kick i? Och vilken av dom rekomenderar du?
Lär ju rekommendera Valet Pro Bilberry som säljs av Gunther också...
Den kör jag med och är väldigt nöjd med resultatet, billig också..119:- för 1 liter och det späds 1:3-1:10.
Biltemas om det är grövre och nått tjärlösande om det är mycket sånt.
Jimmy har alldeles rätt, jag säljer orginal Iron X, funkar kanon på fälgar som man inte får rent...
Senast redigerad av 4 Crille, redigerad totalt 14 gång.
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.
- Funk
- Moderator

Wolfs WF-1NT köpte jag från shinearama.co.uk , Rail Tixo eller Sanitol finns hos grabbarna i Bollnäs. Dom är alla bra fast på olika sätt, och jag använder dem alla då och då.Okej låter bra . Och vart köper man dom tre produkterna med lite extra kick i? Och vilken av dom rekomenderar du?
/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
TobiasE
- Medlem
Jag använde Biltemas samt lite kallavfettning, gjorde susen. Trodde aldrig att biltemas produkt skulle ha sånt bett faktiskt.
Gjorde en tråd med bilder på fälgarna före och efter.
//TobiasE
Gjorde en tråd med bilder på fälgarna före och efter.
//TobiasE