Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Citröen, produktval? Årsmodell 2004

Poleringssätt och produktval.
Användarvisningsbild
tonimakaroni
Medlem
Kontakt:

Citröen, produktval? Årsmodell 2004

Inlägg av tonimakaroni » 27 apr 2011 20:25

Hejsan, tänkte bara höra hur dessa fransoser brukar vara i lacken? Mjuka/hårda?
Tänkte eventuellt köra av en 04a som gått ca 7-8k mil, tror det var en C2a.

Tänkte mest att jag inte kommer hålla till i mitt eget garage så kan vara bra att veta på ett hum vad man ska ha med sig, kör Menzernas sortiment och har en 3403 samt en dubbelhuvad maskin att tillgå. :)

Tack på förhand!
Senast redigerad av 4 tonimakaroni, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Sebba75
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Kontakt:

Re: Citröen, produktval? Årsmodell 2004

Inlägg av Sebba75 » 27 apr 2011 20:39

Citran är mjuka i lacken Menzerna fixar lacken utan problem :nicka
Senast redigerad av 4 Sebba75, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 27 apr 2011 20:41

tonimakaroni skrev:Hejsan, tänkte bara höra hur dessa fransoser brukar vara i lacken? Mjuka/hårda?
Tänkte eventuellt köra av en 04a som gått ca 7-8k mil, tror det var en C2a.

Tänkte mest att jag inte kommer hålla till i mitt eget garage så kan vara bra att veta på ett hum vad man ska ha med sig, kör Menzernas sortiment och har en 3403 samt en dubbelhuvad maskin att tillgå. :)

Tack på förhand!
Citroëns lack väcker inga varningstecken.....Men du behöver en flaska franskt lantvin och lite vitlöksostar att tugga på medans du polerar...Se upp lite om du kör lammull, om du fastnar i en dörrlist eller dylikt så flyger den lätt bort...då just fransmännen inte lägger så stor vikt när det gäller att delarna skall sitta på plats en bils livslängd...Du kommer klara dig bra med maskinerit och dom medel du har till förfogande... ;)
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
tonimakaroni
Medlem
Kontakt:

Inlägg av tonimakaroni » 27 apr 2011 20:52

Låter härligt det, slipper man svettas ihjäl även som VAG och nyare Volvo lacker :D
Lite utanför ämnet men man kan ju undra ibland vad som händer när dom smäller ihop bilarna då jag hört från vissa som skruvat franskt ett tag att man hittar bag in box vin inklämt bakom dörrsidan :P Men det är en annan historia :P
Senast redigerad av 4 tonimakaroni, redigerad totalt 14 gång.

945an
Medlem

Inlägg av 945an » 30 apr 2011 01:08

Nisse skrev:Citroëns lack väcker inga varningstecken.....Men du behöver en flaska franskt lantvin och lite vitlöksostar att tugga på medans du polerar...Se upp lite om du kör lammull, om du fastnar i en dörrlist eller dylikt så flyger den lätt bort...då just fransmännen inte lägger så stor vikt när det gäller att delarna skall sitta på plats en bils livslängd...Du kommer klara dig bra med maskinerit och dom medel du har till förfogande... ;)
:lol: :lol:

Skriv svar