Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

(Varning för firma). Polering av Ljungs Bilvård Helsinborg,

Poleringssätt och produktval.
Användarvisningsbild
carina
Moderator
Moderator
Kontakt:

Re: Polering av Ljungs Bilvård Helsinborg,

Inlägg av carina » 27 mar 2011 20:18

Kvitto menar du?
Ja tro f*n att du ska ha det!! Har du inte fått det?
Senast redigerad av 4 carina, redigerad totalt 14 gång.
Lite blankare kan du
Volvo V70 GLT - 97
http://www.tantgredellin.blogg.se

Göran

Inlägg av Göran » 27 mar 2011 20:19

Hasse skrev:
Göran skrev:Fick en tid i fredags kl 08:00 av Chefen via sms, åker dit kl 08:00 efter en natts jobb och ska egentligen lägga mig för o sova ut. När jag kommer dit så har de inte tid att polera min bil. :(

Jag blir så besviken.
Det låter som om dom försöker förhala det hela så att du inte till slut orkar driva det vidare.
Förövrigt samma taktik som många storföretag har när det är dags för garantijobb och liknande.
Kanske dags att skriva om det på jagrullar? Där borde väl finnas fler potensionella kunder till dom än vad det finns här.
De borde lägga ner krut eftersom jag sa att jag äger bilvårdsforum.se, men jag kommer att lägga ut den här infon på alla forum som jag kan tänka mig.
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.

nyberg
Entusiast
Entusiast

Inlägg av nyberg » 27 mar 2011 20:29

kräv pengarna tillbaka och gör det på annat ställe, enklast så.
Senast redigerad av 4 nyberg, redigerad totalt 14 gång.

Executive
Medlem

Inlägg av Executive » 27 mar 2011 20:35

Då är det pengarna tillbaka som gäller! Pinsamt att dom inte vill fixa-till det snabbt!
Senast redigerad av 4 Executive, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 27 mar 2011 22:12

Göran skrev:Det är surt att betala 3500 kr, förresten. Ska man inte få ett intyg på köpet för 3500?
Det är väl PPS Garanti intyg och fönsterdekal du inte fick kanske......kvitto på betalningen fick du väl.... ;)
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

Göran

Inlägg av Göran » 27 mar 2011 22:19

Betalade en faktura, aa. Intyg på behandlingen, ingår inte det?

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Kontakt:

Inlägg av limban » 27 mar 2011 22:29

Göran skrev:Betalade en faktura, aa. Intyg på behandlingen, ingår inte det?
Det är klart att du ska få ett intyg.. det får alla våra kunder som vi gör PPS behandling åt :jeps
Senast redigerad av 4 limban, redigerad totalt 14 gång.
MVH Anders Lindbäck

Bild

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 27 mar 2011 22:39

Har dom lagt en PPS behandling så skall man få ett garantibevis....Ägarens namn, adress, bilmodell, reg-nr, datum, Hur skall man annars kunna styrka att man gjort detta??

Där skall även återbehandlingar skrivas i med datum och stämplas...När detta görs framöver... ;)

Om du skulle krocka din bil Göran så är PPS en av dom skydd som f-bolagen ersätter....Men då måste du kunna styrka när behandlingen gjordes...iof kan dom säkert styrka när detta gjordes ändå...Men ett garantibevis vill man ju ha.. ;)

Du måste ta ett snack med det företag som hjälpt dig med detta...Normalt så skall dom göra om dom saker du inte är nöjd med, och detta verkar dom ställa upp på....Men det verkar vara något problem med tiden....Och du skall ha ifyllt garantibevis naturligtvis.....

Nu har vi bara hört en sida av detta problem...Så det är svårt att bilda sig en uppfattning...Jag tror inte det är så bra att hänga ut dom här på forumet, då faktiskt många läser här...Jag tror säkert att dom gör om och fixar till allt.... ;)

Jag tror det där fixar sig Göran :jeps
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

Göran

Inlägg av Göran » 15 apr 2011 14:31

Har inte hört någonting ännu. Det blir ARN.

Göran

Inlägg av Göran » 18 aug 2011 12:14

De har inte hört av sig ännu,

Just_Detail
Ny Medlem

Inlägg av Just_Detail » 21 sep 2011 22:34

Hej!
Ny här på forumet, fick länken till tråden av en kompis.

Jag har själv jobbat på Ljungs Bilvård en tid och jag har nog aldrig någonsin skämts så mycket för de jobb jag lämnade ifrån mig som de jag gjorde där, det var bara fusk rakt igenom, kan lugnt säga att du inte är den enda missnöjda kunden där. Han har lyckats snacka sig in hos ett para v de största bilhandlarna i Helsingborg och alla har slängt ut honom, men frågar ni honom så bad han ju så klart dom att dra åt he för "det är det värsta som finns", hans standardfras.

Ljungs själv har blivit utslängda från ett antal lokaler eftersom han inte betalade sin hyra, av en gammal hyresvärd som jag mötte för en tid sedan fick jag utlåtandet "Ju nu är det ju några svartjobbande turkar som hyr men dom sköter iaf hyran och svinar inte ned på gården"

Ljungs försökte sig även på åkeribranchen ett tag, utan trafiktillstånd. Han blåser inte bara kunder, kompisen som skickade denna länken till mig är han skyldig 60k för uteblivna löner och mig är han skyldig 30k. Men visst är det synd om honom http://mobil.hd.se/ekonomi/2010/07/01/t ... foretag-i/ själv tycker jag att det borde vara upp till honom att plocka ned skylten när han flyttar.

Och nä, han är inte den enda som kör PPS i Helsingborg ;)

Lycka till i striden mot honom, det lär du behöva. Och juristen han hotar med är bara hans skilsmässa advokat ;)
Senast redigerad av 4 Just_Detail, redigerad totalt 14 gång.

Purusam
Medlem

Inlägg av Purusam » 07 okt 2011 03:03

Har det hänt något med detta fall göran ?
Senast redigerad av 4 Purusam, redigerad totalt 14 gång.

Göran

Inlägg av Göran » 07 okt 2011 09:29

Purusam skrev:Har det hänt något med detta fall göran ?
Det är inne hos ARN, och de har bett att få kompletterande uppgifter. Så vi får se hur det utvecklar sig.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator

Inlägg av Funk » 07 okt 2011 11:22

Om du får rätt så får vi hoppas att dom följer utslaget, vilket inte är helt självklart..

/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Göran

Inlägg av Göran » 15 nov 2011 20:26

Svar från Dennis:

Hej Göran.

Hoppas du fått din bil åtgärdad enligt ök.

När vi såg att Du hängt ut vårat bolag med namn logga i missgynnande syften så uppmanade vi Dig att omedelbart ta bort detta.
Du bekräftade då att detta skulle vara åtgärdat.
Men när vi mottog samtal från olika källor som bekräftade att du fortfarande inte åtgärdat detta, så har vi inlett en rättslig process.

Dels mot olovligt användande av vår varumärkesskyddade logotyp samt mot missgynnande beteende mot bolaget.

Vi behöver nu ha tillstånd ett möte så att vi kan inleda processen.

Hör av Dig så fort du kan.

Göran

Inlägg av Göran » 15 nov 2011 20:26

Bilen är inte åtgärdad ännu.

Användarvisningsbild
jujimbo
Entusiast
Entusiast

Inlägg av jujimbo » 15 nov 2011 20:32

Man kan väl inte stämma en privatperson för att dom uttrycker missnöje med ett jobb ett företag gjort?
Senast redigerad av 4 jujimbo, redigerad totalt 14 gång.

stoffe69
Medlem

Inlägg av stoffe69 » 15 nov 2011 23:30

Missgynnande beteende :D

En helt ny legal term. Tror det är skillsmässoadvokaten som är på språng igen och jag skulle inte oroa mig om jag var som dig.

Antar att ni kom överens om att de skulle låta bilen vara utan åtgärd eftersom han hoppas att bilen är åtgärdad enligt ök ...

PS
Att sen skriva Du/Dig med stor begynnelsebokstav är ingenting vi ägnar oss åt i Sverige, men om man ändå ska göra det så kan det vara snyggt att göra det konsekvent genom alla 10 raderna i mailet :) Ett tips om man vill leka officiell är att använda Er/Ert samt valida juridiska termer och vara påläst avseende vilka processer som går att starta mot privatpersoner.
DS
Senast redigerad av 4 stoffe69, redigerad totalt 14 gång.

bmwlarsa

Inlägg av bmwlarsa » 02 dec 2011 07:49

Jag tycker att det är osnyggt att som forumets ägare nyttja forumet för sin egen privata vinning. Att begära ett bra jobb (vilket alla ska kunna begära) bara för att man äger ett bilvårdsforum tyder på att man anser sig vara förmer än andra. Skulle det vara lika okey om företag tog ställning och propagerade mot detta forum? Nä att nyttja sitt forum för privat vinning tycker jag är en mycket låg nivå som sagt..
Senast redigerad av 4 bmwlarsa, redigerad totalt 14 gång.

Göran

Inlägg av Göran » 02 dec 2011 08:24

Jag begärde bara en polerad bil. Är det för mycket begärt?

Skriv svar