Är ganska ny inom detta med polering, eller har alltid vårdat mina bilar väl.
Med tvätt varje vecka osv...kört med Mequiers grejer.
Har nu en Skoda Octavia RS -08 Silver.
Har en dubbel maskin modell billig.
Funderar på att prova Menzerna Super Finish med gula pads och sedan Fireglaze med gula pads.
Tror ni detta skulle funka på denna lack som enbart har väldigt lätta tvätt repor efter handtvätt mm.
Ska jag sprita lacken mellan SF och FG?
Är såklart ute efter att få en riktigt blank å "våt" yta.
Kom gärna med tips å förslag.
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Tips till en nybörjare
-
hanspettersson
- Ny Medlem
Tips till en nybörjare
Senast redigerad av 4 hanspettersson, redigerad totalt 14 gång.
-
hanspettersson
- Ny Medlem
Re: Tips till en nybörjare
Först PF å sedan SF då? Tänkte att jag kunde skippa PF för lacken är i så bra skick.Hasse skrev:Hej Hans och välkommen, tjusigt namn måste jag säga.![]()
Jag tror att just den kombinationen som du nämner är ganska rätt men jag skulle nog satsat på en lite grövre rubbing typ Menzerna Power Finish beroende på att maskinen är ganska klen, gissar att det är en biltema eller clas ohlson maskin du har. Som slutfinish kan du använda Menz Super Finish.
Sprita eller tvätta med alkaliskavfetting mellan poler och lackskyddet är att föredra. Fireglazen kan du köra med ganska mjuka svarta trissor.
Japp en biltema maskin...
-
hanspettersson
- Ny Medlem
Hur länge räcker en 250 ml flaska ?
Måste beställa så man får lite blänk igen
Måste beställa så man får lite blänk igen
- jujimbo
- Entusiast

Vad jag räknat på så borde en 250ml flaska räcka till 4-5 bilar då en 1L skall räcka till 20-25 bilar.