Det är så att jag ska polera upp en polares bil till våren innan div bilutställningar, och jag tänkte höra vad ni har
för ideer om produktval osv.
Lacken är i bra skick, men jag vill att den ska se Top Notch ut på utställningarna.
Bilen är en 64' Cheva Impala Lowrider. Omlackad för kanske 3-4år sen. Jag polerade den förra året, så det är mest bara mindre tvättrepor på den.
Det här har jag tänkt mig att göra :
1. Spola av den, spraya Hd-grön svagt typ 1/40, spola av den igen och sen tvätta den med tvåhinksmetoden , inklusvive alla skrymseln tas med en fin pensel.
2. Claybar (ultrafinegrade) som Lube har jag en blandning mellan vatten/shampo och Meg's QD.
3. Polera. Kör med en Cyclo (äkta), har de flesta färger på padsen. Polermedel som jag har är: Menzerna Powergloss, Powerfinish, FinalFinish. (tror att finalfinish ska räcka till hela bilen, men det märker jag väll).
4. Nu kommer min första fråga : Ska jag prova en Glaze nu? Vilken ska jag köpa? Har sneglat mot Prima Amigo för den verkar funka till de flesta lackskydd, både Sealers och Vax.
5. Lackskydd. Vill ha så blank och blöt look som möjligt. Och jag har funderat på Menzerna Poerlock (som jag redan äger).
6. Fråga nummer två: Är det värt att köpa ett bra vax att toppa Powerlocken med? vilket? Kommer man kunna se någon skillnad?
Tror det var allt