Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Carpro Perl på utvändig plast XC70?
- Henkan
- Medlem
Carpro Perl på utvändig plast XC70?
Ska polera och lackförsegla grannens bil nästa helg.
Han har en svart xc70 och det är som bekant väldigt mycket plast.
Som jag förstått så ska Carpro Perl funka till utvändig plast ( använder bara på däcken outspädd för tillfället ).
Kommer lägga Menzerna Powerlock på lacken men vad rekommenderar ni till plasten av ovanstående?
Den är inte matt i plasten men vill ändå lägga något form av skydd.
Kan jag lägga PL även på plasten?
Något annat tips?
Med vänlig hälsning
Sent from my iPhone using Tapatalk
Han har en svart xc70 och det är som bekant väldigt mycket plast.
Som jag förstått så ska Carpro Perl funka till utvändig plast ( använder bara på däcken outspädd för tillfället ).
Kommer lägga Menzerna Powerlock på lacken men vad rekommenderar ni till plasten av ovanstående?
Den är inte matt i plasten men vill ändå lägga något form av skydd.
Kan jag lägga PL även på plasten?
Något annat tips?
Med vänlig hälsning
-
s60r
- Medlem
Re: Carpro Perl på utvändig plast XC70?
Concept Visa köra jag alltid på XC70:s.. Det håller väldigt bra och plasten blir som ny
-
Galaxy
- Medlem
Ett riktigt bra skydd för plast ger Gyeon Trim. Samtidigt som det återger fin jämn svärta i plasten så lägger det sig en skyddande hinna som ger lika fin vattenavstötning som lackskyddet kommer att ge och det håller länge samtidigt som plasten skyddas från oxidation. Går även fint att lägga på baklysen och framlysen med plastlins.
Ingen stor flaska men mycket dryg att applicera så trots att en XC70 har en del extriörplast så kommer det räcka till flera bilar.
Mvh Anders
Ingen stor flaska men mycket dryg att applicera så trots att en XC70 har en del extriörplast så kommer det räcka till flera bilar.
Mvh Anders
- Lundberg
- Trogen Medlem

Du kan absolut lägga perl på plasten, tycker den ger en fin yta, håller dock bara upp till 3 månader. Så förvänta dig inte att det håller speciellt länge..
// Jack
-
popp
- Entusiast

Jag använder Carpro Dlux på listerna .
Jag tycker det är det bästa medlet och det är riktigt bra hållbarhet också.
Jag tycker det är det bästa medlet och det är riktigt bra hållbarhet också.
- Henkan
- Medlem
Får se när bilen är polerad hur intrycket blir av plasten[emoji4]
Tack för alla svar[emoji106]
Tack för alla svar[emoji106]
-
miken
- Entusiast

Carpro DLUX är min favorit på plast !
Carpro PERL är ingen höjdare dålig hållbarhet på plast men på gummi är det grymt inte hittat något däckmedel som håller så bra som PERL
Carpro PERL är ingen höjdare dålig hållbarhet på plast men på gummi är det grymt inte hittat något däckmedel som håller så bra som PERL
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016
- Henkan
- Medlem
Ja funkar grymt bra på däck[emoji4]miken skrev:Carpro DLUX är min favorit på plast !