Tänkte höra med folk här vad man gillar mesta att polera med. Polermedel som bryts ner allt eftersom, DAT, eller polermedel som inte bryts ner utan bibehåller kornen hela tiden, SMAT.
Är det någon produkt som fungerar bättre ihop med en viss typ av maskin? Typ roterande eller oscillerande?
Har själv fått för mig att med min DA maskin så fungerar SMAT medel ( m105 och m205) bra ihop med Mf trissa och jag upplever det som att avverkningen blir högst med den kombinationen.
Någon mer som har åsikter om det ena eller det andra?
Mvh magnus
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Vilka polermedel föredras
-
Cogo
- Entusiast

- Funk
- Moderator

Re: Vilka polermedel föredras
Jag skulle säga att det för mig beror lite på vad man skall uppnå. Första steget på dåliga objekt får gärna köras med medel som håller sin cut..
Men totalt sett kör jag mest med nedbrytande medel... Jag kör för övrigt nästan bara Flex VRG.
/Thomas
Men totalt sett kör jag mest med nedbrytande medel... Jag kör för övrigt nästan bara Flex VRG.
/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
- Redbullen
- Medlem
Re: Vilka polermedel föredras
Jag kör bara roterande nu och använde mej av en del olika trissor, oftast 3 stycken och med 3 medel och har hittills aldrig misslyckats.
Trissor jag kör med är i första steg lammull för att jaga repor och menzerna 400
nästa steg är en medel trissa och menzerna 2400
och slutligen medium tät trissa och menzerna 4500
Trissor jag kör med är i första steg lammull för att jaga repor och menzerna 400
nästa steg är en medel trissa och menzerna 2400
och slutligen medium tät trissa och menzerna 4500
Mvh Peter