Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Hjälp mi välja polermaskin

Poleringssätt och produktval.
Lajnas
Ny Medlem

Hjälp mi välja polermaskin

Inlägg av Lajnas » 28 jul 2015 11:14

Tja ! mitt första inlägg här.
Aldrig hållt i en polermaskin, men intresset börjar kika fram :D
Kan inte så mycket heller om polering å sånt, men har läst på och kikat på youtube ;) Så på typ den nivån ligger det, någonstans måste man ju börja ..

Nu till min fråga, vill köpa mig en poleringsmaskin inte allt för dyrt, har kommit fram till att en oscillerande enkel maskin kanske skulle passa mig , för att få bort mindre repor och polera upp glansen. Tänkt att börja Meguiar´s produkter då dessa verkar vara lätta att arbeta, samt ett bra resultat.

Har hittat två polermaskiner som verkar intressanta.Och inte allt för dyra. Vilken bör ja satsa på?
Carwisen kan gå upp till 6000 varv medans den andra från verktygsboden 2500, men den har dubbelt vridmoment?

Pela: http://verktygsboden.se/polermaskiner/p ... lersvampar

Carwise: http://www.mekonomen.se/bil/bilvard-och ... pa279588sv

Användarvisningsbild
eye69
Medlem

Re: Hjälp mi välja polermaskin

Inlägg av eye69 » 28 jul 2015 11:33

Pela är roterande, så du jämför äpplen och päron. :)
Audi Allroad 2.5TDI Quattro -03

Pierriewargen
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Re: Hjälp mi välja polermaskin

Inlägg av Pierriewargen » 28 jul 2015 12:41

T3000-CPS, enkelpscillerande, stark motor. Med den maskinen (eller andra liknande) kan du få proffsresultat så länge du kan lägga lite tid. Meguiars m101 och några vettiga grova trissor (spiderpad, mikrofiber, ull eller liknande) och m205 och ett par mediumtrissor av vettig standard så har du en vass kombo som kommer klara av det mesta.

Skriv svar