God morgon!!
Det är ju För hundra gubbar..., nu är maskinjäveln slut på mekonomen..., trots att den nu är på ordinarie pris. Får åka till Norrköping om jag ska ha en..., och jag vill börja köra NUUU
Re: Magnus
Det är en vanlig Golf (vit - Pure White, mao ingen metallic och inte heller den pärlvita som VW har) - därav mån om att få upp glansen. Billeverantören (VW) erbjuder ingen behandling alls, de säger att den kommer nypolerad bara... Det är jag som eventuellt tänkt att lämna in själv på troligen Waxdepån i Täby, om de ger ett hyggligt pris. Ordinarie pris ligger på 3.3 hos dem, vilket är rätt bra, jämfört med många andra ställen här i sthlm. Ditec ska tex ha 4250 spänn. Jag vet inte exakt hur garantin lyder. Den är inte så specad på deras hemsida heller, men vet på andra sidor där jag läst om PPS, b la Ditec, så skriver de att garantin inte gäller om man vaxar eller polerar bilen själv, ...."dock är det ok att använda vaxschampo"...hahaha
Re: Fredrik
Alltså, jag har polerat förut (men då utan större intresse och 0 kunskap, utan snarare av snålhet) Körde med en musse från biltema, som jag sedan kastade vid flytt. Gillade inte alls den, då den "hoppade" som För hundra gubbar... Har även provkört en roterande Flex (minns inte exakt vilken). Nu kommer jag förhoppningsvis att köra en del innan tisdag, då jag ska hämta nya kärran, så jag kan köra på att de trix som jag läst om här, som jag inte kunde ett skit om när jag körde tidigare, varför det också då blev ointressant kanske. Jag måste ta ett beslut senast imorgon om jag ska lämna in, eller göra det själv, så att jag kan lämna bilen direkt när jag får den. Vill inte att de ska polera den i onödan, utan helst bara tvätta och klossa, ev köra med en cleaner och sen lägga på PPS:en
Det där med vaxet, är då jag såg på youtube, när CG vaxar en vit BMW. De kör ju SS6 och sen vax
www.youtube.com/watch?v=XH4Lf5CSk6k
Men saken är ju den att jag vill ju ha den vattenavvisande effekten kvar, från t ex Hydro2, Reload, eller BBV:s keramiska skydd. Så därav min tanke att lägga ngt sådant först och sedan vaxet, för att få bra glans på en "Pure White"-lack. Men om den vattenavvisande effekten då försvinner så vete För hundra gubbar... Kan man köra ngt keramiskt, sen vax och sedan keramiskt igen på???
Magnus, din maskin ser onekligen väldigt smidig ut!! Jag skulle gärna köra med en 100 mm platta som standard gärna med en soft stödplatta (så det även går att använts till våtslipning vid behov, t ex med Nortons 3000- rondeller och 2000 vid behov) Har en oanvänd 10m förlängningskabel som jag skulle kunna använda iofs, klippa av så den blir 5-6 m. Men ska dra till Mekonomen nu och kolla om de inte kan greja en maskin hyfsat snabbt...
Annars får det bli en roterande billig från blocket el Clas Olson, bara för att köra på den gamla kärran, så jag kan sälja den, och sedan en oscillerande till den nya, från mekonomen, RG, Scholls el liknande.
Grymt bra tips alla!!! Borde ha blivit medlem här för länge sen
Tack så länge, hörs snart!!
//Mattias