Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Lite mer blänk bara
-
Akuza
- Medlem
Lite mer blänk bara
Hej å gokväll,
Ska lägga lackskydd på en XC70 -15, vit. Är ju inte repig utan vill bara ha lite blankare yta innan skydd.
Menzerna PF eller SF? Gul eller blå trissa?
Är ju mycket plast, Har Concept Vista hemma. Funkar väl bra?
Tacksam för lite tips & råd.
Ska lägga lackskydd på en XC70 -15, vit. Är ju inte repig utan vill bara ha lite blankare yta innan skydd.
-
miken
- Entusiast

Re: Lite mer blänk bara
På ny plast är det inte lönt att använda Vista. Själv gillar jag Carpro DLUX det ger en vattenavvisande yta och det är grymt bra smutsen fastnar inte på samma sätt och vattnet bara rinner av ! Pärlar sig fint somAkuza skrev:Hej å gokväll,
En film som visar lite av effekten och den får du inte av vista
https://www.youtube.com/watch?v=auyOTvSxyz0
Det är mitt tips hade jag haft en ny XC70 hade jag använt det på plasten
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016
-
Akuza
- Medlem
Jo jag är lite sugen att beställa Master Sealant och Carpro DLUX. Men 30ml för 330kr? Räcker det ens till en bil?
-
miken
- Entusiast

jo det räcker nog till 2st xc70Akuza skrev:Jo jag är lite sugen att beställa Master Sealant och Carpro DLUX. Men 30ml för 330kr? Räcker det ens till en bil?
Master Sealant kan jag också rekommendera
-
Akuza
- Medlem
-
miken
- Entusiast

haha okejAkuza skrev:Nu är det ju inte min XC70, fast jag önskar det.... Får se hur det blir.
- Manor
- Moderator

Jag har hört/läst detta resonemang tidigare också...miken skrev:Har du råd med en ny xc70 har du råd med 30 ml DLUX också...
Man har väl än mer råd med medel om man INTE nyss köpt en dyr bil
Skämt åsido så är jag lite i samma sits.
Jag hade nog tänkt testa BBV:s Vista som bör ge något skydd och kanske djupare svärta...och ändå inte är permanent som Concept Vista då hållbarheten visst är ganska dålig. Ultimas Tire & Trim har jag också kvar en skvätt av, och det är ett helt ok medel tycker jag.
Det tar emot att betala dessa pengar för så pass lite medel...sen må det vara hur bra som helst. Än värre blir det att köpa Opti Gloss som är än hutlösare i prissättningen sett till mängden medel...eller så sväljer man bara snålkänslorna och handlar de medel som är bra helt enkelt
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
-
popp
- Entusiast

Jag är en flitig användare av Master Sealant och jag tycker allt du ska prova detta .
För på vita bilar så ger det en riktigt go wet look och det håller riktigt bra också.
Och Dlux är helt klart det bästa medel jag har provat på lister o kofångare.På min bil har det hållit i ca 6 mån nu utan att tappa effekten.
För på vita bilar så ger det en riktigt go wet look och det håller riktigt bra också.
Och Dlux är helt klart det bästa medel jag har provat på lister o kofångare.På min bil har det hållit i ca 6 mån nu utan att tappa effekten.