Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

vilket är ert favorit märke inom polish/rubbing

Poleringssätt och produktval.
Torbjörn 1
Ny Medlem

Re: vilket är ert favorit märke inom polish/rubbing

Inlägg av Torbjörn 1 » 10 jun 2015 23:57

Har sökt lite efter Sonax Pf men kan inte hitta det.
Någon som kan länka till det medlet?

Tallskogen
Ny Medlem

Inlägg av Tallskogen » 16 jun 2015 22:17

tobbegubben
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av tobbegubben » 20 jun 2015 20:09

När jag började polera med maskin och blev medlem i detta forum har jag använt menzerna. Har läst att många uppfattar menzerna som fet. Detta fick jag uppleva i våras då jag skulle polera upp min bil.
Felet var att det var inte tillräckligt varmt och för fuktigt. Om bara tempen är över 12 grader och inte för fuktigt så tycker jag att de menzerna produkter FG, PF och FF har funkat kanon.
Testade även BBV eget medel som enligt dem skulle vara exakt som menzerna fast tåla att arbetas med under lägre tempraturer. Jag testade medlet och tyckte att det funkade bra men föredrog ändå menzerna.
Nu har jag hört o läst att många använder scholl och detta kommer jag även att testa. :)
Som det redan sagt så är det lite dyrare än menzerna men man måste ju ändå testa det.

Så jag liksom många andra lär nog plugga lite om vilka medel man behöver för att göra en bra polering. :)

Användarvisningsbild
e_king
Entusiast
Entusiast

Inlägg av e_king » 20 jun 2015 21:32

Tror inte har undgått någon som tittat i min tråd vad jag föredrar. :)
Men ändå. Mina favoriter.
Liquid Elements
Och
Scholl
Det ena mer lättarbetat än det andra och båda är "ärliga" och lätta att torka av. LE har bra bett och finfin blänka medan Scholl s3gold just nu har lite bättre bett. Även fast det mest blir Le så alternera jag mellan de båda när det är grovt som ska köras.

/Fredrik

sundvalldavid
Ny Medlem

Inlägg av sundvalldavid » 23 jun 2015 19:33

Jag är väldigt svag för Menzerna serien, har även en rätt så stor upplaga av rupes UHS serien, men jag tycker det är för dyrt att spela på den då trissorna och medlet motsvarar Menzerna och Pingens trissor mvh David =)

Användarvisningsbild
Mattemaz
Medlem

Inlägg av Mattemaz » 27 dec 2015 15:15

Jag är sugen på att testa Scholls medel. Om jag ska köpa två vilka ska jag då köpa? Har en liten provflaska s20black. Men inte testat en än. Vilka kör ni med som grov och slutfinish?

Sjögren Racing
Medlem

Inlägg av Sjögren Racing » 27 dec 2015 15:21

Mattemaz skrev:Jag är sugen på att testa Scholls medel. Om jag ska köpa två vilka ska jag då köpa? Har en liten provflaska s20black. Men inte testat en än. Vilka kör ni med som grov och slutfinish?
Med S3Gold och S30 klarar du dig långt.

Användarvisningsbild
Mattemaz
Medlem

Inlägg av Mattemaz » 28 dec 2015 17:14

Sjögren Racing skrev:
Mattemaz skrev:Jag är sugen på att testa Scholls medel. Om jag ska köpa två vilka ska jag då köpa? Har en liten provflaska s20black. Men inte testat en än. Vilka kör ni med som grov och slutfinish?
Med S3Gold och S30 klarar du dig långt.
Tänkte testa s3gold och s30 har två blåa spiderpads men dom är ju för lite grövre jobb. Skulle behöva nått för finpoleringen. Men kan inte bestämma mig för vad. Så önskar tips på några bra pads vad kör du/ni med?

Skriv svar