Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Idag.....

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Användarvisningsbild
Norrhyttan
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Re: Idag.....

Inlägg av Norrhyttan » 20 maj 2015 16:20

Jag åker Can-Am själv. Fast med fyra hjul och grovt däckmönster. :)
(Den gula i bakgrunden, röda Arctic Cat:en är flickvännens.)

Bild

Sent from a skitdyr telefon using någon gratis-app.
Vad var det jag sa!

Användarvisningsbild
nybbe79
Medlem

Inlägg av nybbe79 » 20 maj 2015 17:18

Perra83 skrev:
Norrhyttan skrev:
Perra83 skrev:Can-am är själva märket?
Ska man hårddra det är det BRP som är tillverkaren, som i sin tur är Bombardier... :D
Bombardier gör allt från tåg till såna här grejer. Lättare lekfordon har man lagt under BRP som står för Bombardier Recreational Products. Där ryms Can-Am (ATV, UTV och den där grunkan som avhandlas här), Ski-Doo (snöskotrar), Lynx (ännu mer snöskotrar) samt Evinrude (utombordsbåtmotorer).
:jeps

Snabblektion ;) ja skulle vilja provköra en och se. Har alla MC kläder och skydd kvar som ja senast i helgen tänkte göra mig av med. Det är över 10000kr som bara ligger....
Bara besöka en återförsäljare och provköra, finna två olika växellådor, manuell och semiautomat, jag har semiautomat som man växlar med paddlar på styret, perfekt med fullgasväxlingar :D
Ska beställa ett effektsystem nu, så man får fram det härliga v-twin ljudet :)

Användarvisningsbild
Norrhyttan
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Norrhyttan » 20 maj 2015 17:20

Perra83 skrev:ja skulle vilja provköra en och se.
Du har ju Sveriges bästa ATV-handlare i Frövi. Han säljer Can-Am, kolla om han även har Spyder!

Jag har inte provkört någon själv, men ska man tro på provkörningen i Bike så är det nog inget som attraherar en motorcykelåkare.
http://www.bike.se/test/mc-test/canam-spyder-rss-94384
Marc Malmqvist, Bike skrev:Den uttalat sportiga profilen till trots och det säregna utseendet är Spyder inte kul att köra. Styrningen är tung och den kränger utåt i kurvorna innan greppet försvinner och dödas av något av alla de system som finns. Vad sägs om VSS, TCS, SCS, DPS, D.E.S.S och ABS? Systemen griper abrupt in för minsta lilla, vilket på ett sätt är tur då väghållningen ger upp tidigt. Det blir dock aldrig roligt, RS-S känns alltid hämmad av systemen och rakt fram blir det lätt oroligt när farten ökar.
Å andra sidan, jag åker ju ATV, det om något är en riktig gunghäst. Kul på sitt vis, men går inte alls att jämföra med hojåkarkänslan. Så, provkör, Perra!
Vad var det jag sa!

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Perra83 » 20 maj 2015 17:27

Norrhyttan skrev:
Perra83 skrev:ja skulle vilja provköra en och se.
Du har ju Sveriges bästa ATV-handlare i Frövi. Han säljer Can-Am, kolla om han även har Spyder!
Hans Eriksson i Frövi, ja var i Frövi idag på förmiddagen. Dom säljer Kränzle tvättar. Dom tar säkert min 260mil gamla moped från 2013 i inbyte. Ska kolla upp detta.

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Perra83 » 20 maj 2015 17:50

Frövi säljer inga Spyder men däremot i Hällefors. Ska leta på forumet som nämnts tidigare.

Användarvisningsbild
nybbe79
Medlem

Inlägg av nybbe79 » 20 maj 2015 17:53

Sök på can am spyder på blocket så är det många återförsäljare som har annonser ute... du kommer inte bli besviken :)

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Perra83 » 20 maj 2015 18:43

nybbe79 skrev:Sök på can am spyder på blocket så är det många återförsäljare som har annonser ute... du kommer inte bli besviken :)
Finns inte jättemycket begagnat. Man vill ju även ha allt det senaste ;)
Över 100kkr börjar kännas mycket. Under det får man just ingen.

Användarvisningsbild
Commander
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Commander » 20 maj 2015 21:27

körde svågern upp bilen som var skitig på uppfarten. Han fick skylla sig själv helt enkelt. Den polerades med Articlean Polish & Sealant och pärlar sig ännu.

Arti Green
SP Fälgrent
Arti+
Avtorkad med PolishAngel Rapidwaxx
Fälgar Polish Angel Supersport

Bild

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
nybbe79
Medlem

Inlägg av nybbe79 » 20 maj 2015 21:48

Perra83 skrev:
nybbe79 skrev:Sök på can am spyder på blocket så är det många återförsäljare som har annonser ute... du kommer inte bli besviken :)
Finns inte jättemycket begagnat. Man vill ju även ha allt det senaste ;)
Över 100kkr börjar kännas mycket. Under det får man just ingen.
Det såldes nyss en 12:a med bara 150 mil på mätaren för 95000:- :jeps

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Perra83 » 21 maj 2015 15:28

Grattis!

Polerade ett hjälmvisir på förmiddagen. Tre riktigt grova kritvita repor. Usch! Det blev inte riktigt perfekt. Jäkligt pilligt att ha visiret i handen och köra med den andra.

Användarvisningsbild
Norrhyttan
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Norrhyttan » 22 maj 2015 20:05

Bild
...fick Carina för sig att åka hoj för första gången på två år. Och det var nog första gången på fem-sex år som hon tvättar ett fordon själv.

Sent from a skitdyr telefon using någon gratis-app.
Vad var det jag sa!

Användarvisningsbild
korvis
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av korvis » 24 maj 2015 21:30

...tvättade jag bilen med "Mad Grape", ett shampo som Orchard ev. ska ta in som komplement till Bramley.
Fick ett varuprov av detta schampo.
Mad Grape skummar lite bättre än Bramley och även detta schampo luktade gott (dock inte lika gott som CG:s Mr Pink)
Mad Grape kan säkert bli ett bra komplement i sortimentet med rätt prissättning :jeps

Avlsutade som vanligt med Perfection (ligger Holy Trinity som grund).
Testade även att lägga Speed Seal på fälgarna och ska utvärdera hur väl det fungerar framöver.

Tröstlöst att tvätta bilden denna tiden då den omgående blir gul av allt j-vla pollen :evil:

Bild

Användarvisningsbild
Bananen
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Bananen » 24 maj 2015 22:37

...... bytte jag kamrem på min Skoda RS. Blev ok efter att murphys lag blandat sig i. :evil:

Bild

Sen ska jag byta ett kylvätskerör också.
Få se hur det går? ;)

Bild
/ Hälsningar Thomas

Användarvisningsbild
Hej
Medlem

Inlägg av Hej » 24 maj 2015 23:21

korvis skrev:...tvättade jag bilen med "Mad Grape", ett shampo som Orchard ev. ska ta in som komplement till Bramley.
Fick ett varuprov av detta schampo.
Mad Grape skummar lite bättre än Bramley och även detta schampo luktade gott (dock inte lika gott som CG:s Mr Pink)
Mad Grape kan säkert bli ett bra komplement i sortimentet med rätt prissättning :jeps

Avlsutade som vanligt med Perfection (ligger Holy Trinity som grund).
Testade även att lägga Speed Seal på fälgarna och ska utvärdera hur väl det fungerar framöver.

Tröstlöst att tvätta bilden denna tiden då den omgående blir gul av allt j-vla pollen
Snygg blänka! :best
"Mad Grape", är det lila till färgen? Fick också ett sådant prov om det nu är lila, och det var bra tyckte även jag. Luktar godis (som Perfection, fast annat sorts godis :lol: ) och löddrar ok. Kör BBV Arti+ annars, och tycker det funkar bra, men priset är avgörande om i alla fall jag ska byta till det nya från Orchard (om det nu släpps). Angående pollen - håller verkligen med dig. Även insekterna börjar dyka upp nu. Körde några mil med nypolerad bil = mååånga flugor i fronten...

Användarvisningsbild
korvis
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av korvis » 25 maj 2015 06:11

Tackar!
Ja det är lila till färgen.
Pollen gillar vi INTE på bilen, och inte i luften heller då jag är allergisk mot eländet :(

deciso
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av deciso » 26 maj 2015 16:23

tappade jag min mobil i en dräneringsbrunn. Skulle kolla i den efter en rejäl regnskur. Tog bort locket, böjde mig ner o mobilen kanade ur innerfickan. Försäkringsbolaget stängde 16.00...... Den är ca 8 månader. Är det idé att blanda in försäkringen ?

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Perra83 » 26 maj 2015 17:15

deciso skrev:tappade jag min mobil i en dräneringsbrunn. Skulle kolla i den efter en rejäl regnskur. Tog bort locket, böjde mig ner o mobilen kanade ur innerfickan. Försäkringsbolaget stängde 16.00...... Den är ca 8 månader. Är det idé att blanda in försäkringen ?
Ett samtal till försäkringsbolaget kan du alltid kosta på. Har du allrisktillägg på hemförsäkringen bör det väl funka. Vet iofs inte hur det funkar... kan vara värt att kolla upp. Samsung S6 skulle sitta fint.

miken
Entusiast
Entusiast

Inlägg av miken » 26 maj 2015 17:24

vart det 2 stora beställningar 1 från Waxdog och 1 från StreetPower :D summa totalt blev cirka 2500kr :o

Någon som har tips var man kan köpa mätglas i ml ?

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator

Inlägg av progge » 26 maj 2015 17:44

deciso skrev:tappade jag min mobil i en dräneringsbrunn. Skulle kolla i den efter en rejäl regnskur. Tog bort locket, böjde mig ner o mobilen kanade ur innerfickan. Försäkringsbolaget stängde 16.00...... Den är ca 8 månader. Är det idé att blanda in försäkringen ?
Trygg Hansa har 1500:- i självrisk på drulle delen. :jeps
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Kontakt:

Inlägg av Logan » 26 maj 2015 18:24

fick en minibuss idag som skulle tvättas och poleras ink vax
dom ville helst inte lämna ifrån sig bilen och undrar om det gick på någon timme

Så uppskatta jobbet till 4 timmar
2 gånger under dessa 4 timmar ringer dom och frågar hur går det är den snart färdig

när det hade gått 4 timmar och 10min ringer dom nee nu måste vi ha bilen
så fick knappt torkat av polermedlet
När jag backa ut den och såg den i solen var det en hel del polerings fett kvar från menzerna
men vad ska man göra när dom gapar på en så.
The passions is what drives the art. Detailing for life

Skriv svar