Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Concept Vista VS CarPro DLUX

Diskutera bilvårdsprodukter här
The cleaner
Ny Medlem

Concept Vista VS CarPro DLUX

Inlägg av The cleaner » 04 maj 2015 23:08

Hej,

Under vintern som varit så köpte jag min första bil. En Saab 9-5 -00, som jag såklart ville ta hand om på bästa möjliga vis. Innan jag fick kännedom om detta forum så köpte jag mig Autoglym SRP + Autoglym UDS som jag ansåg var för ''profesionell bruk''. Innan det har det alltid varit Turtle som gällde eftersom min far alltid använt det.

Så där fick ni en liten intro om mig.

Nu till själva frågeställningen. Vilken produkt anses vara ''bäst'', Concept Vista eller CarPro DLUX. CV kostar ju 220,- för 500ml medan CPD kostar 330,- för endast 30ml!

Mina listor är nämligen lite solblekta. Inte jätte extremt som det kan bli på Volvo men tillräckligt för att få mig att störa på saken.

Tack :jeps

miken
Entusiast
Entusiast

Re: Concept Vista VS CarPro DLUX

Inlägg av miken » 05 maj 2015 01:52

Carpro DLUX är grymt bra hållbarhet och gör att listerna blir vattenavvisande håller lätt över ett år och står emot kallavfettning väldigt bra.
Concept vista är billigare och står inte emot kallavfettning lika bra räkna med att du får lägga på nytt medel efter någon månad.

DLUX är min personliga favorit och det är drygt så det räcker långt och håller grymt bra.

Vill du ha fina lister länge köp DLUX :nicka

Det är mitt tips och har använt båda produkterna mycket men har nu övergått till DLUX helt :)

Snöa inte in dig på literpriset då det är helt olika hållbarhet på dessa medel så man kan inte gämföra dom så

30 ml Capro DLUX räcker till många appliceringar då det är sjukt drygt gick åt cirka 10ml till min xc70 och den har grymt mycket plast :) Så ur den lilla flaskan kommer jag ha grymt fin plast på min bil i 3 år :D

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator

Inlägg av progge » 05 maj 2015 05:33

Instämmer med förgående talare.
Bra skrivet :nicka
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

Användarvisningsbild
Crille
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Crille » 05 maj 2015 06:39

Dlux inget att snacka om, har bra hållbarhet.
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.

Skriv svar