Några tips?
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Trissan blir konvex
-
DaAspegren
- Medlem
Trissan blir konvex
Hej igen. Bättrade på bakdörrarna på min egen bil idag (kliade i fingrarna
) vad som jag inte riktigt förstår varför min trissa som jag använde liksom böjer sig bakåt uppåt, lite dumt då är det ju mindre yta som poleras. Trissan jag använde idag var en Lake Country constant pressure (tror jag) på Rupes bigfoot 21, tycker även Rupes trissor gör det (körde dörrarna)
Några tips?
Några tips?
-
Pascona
- Medlem
Re: Trissan blir konvex
För högt tryck?
-
DaAspegren
- Medlem
Hmm. Det skul jag nog inte tro, håller trycket bara så att trissan ligger mot.
- BTG
- Trogen Medlem

Hur stor är stödplattan och storlek på trissa?
-
DaAspegren
- Medlem
Plattan är 125mm trissan 130mm. Bytte till Rupes gula och tycker det var samma.
- e_king
- Entusiast

Mina blir också så. Man får hålla lite vinkel på maskinen. Det är nog hastigheten på rotationen som gör det. Det är ju några varv /minut de ska snurra med stort kast dessutom. 
-
Pierriewargen
- Trogen Medlem

I kombination med värmeutveckling och skum som krymper, skulle jag tro. Kör du så rondellen blir väldigt varm?
-
DaAspegren
- Medlem
Nja lite värme blir det väl. Men ligger på ca 4,5 i hastighet.
Har beställt några Lake C HD orbital, ska bli spännande att se hur dessa funkar, ska ju vara framtagna för bigfoot tydligen.
Har beställt några Lake C HD orbital, ska bli spännande att se hur dessa funkar, ska ju vara framtagna för bigfoot tydligen.
-
Pierriewargen
- Trogen Medlem

Jo, dom blir nog bättre. Tycker inte deras constant pressure-pads är nå vidare. Men har bara kört dom med mindre kast.
-
DaAspegren
- Medlem
Det lilla jag kört med Rupes egna pads tycker jag att dem är riktigt nice den gröna och gula i allafall. Det ända jag tycker är att den gröna har en tendens att smula sönder? Vad tycker Du funkar bäst?Pierriewargen skrev:Jo, dom blir nog bättre. Tycker inte deras constant pressure-pads är nå vidare. Men har bara kört dom med mindre kast.
-
Pierriewargen
- Trogen Medlem

Har aldrig provat rupes egna trissor. Har kört mest med mikrofiber och no-name skum-rondeller. Tycker det funkat bra så länge rondellerna har nästan exakt samma storlek som backplaten.
-
DaAspegren
- Medlem
Får inte till det riktigt med MF trissor. Har kört en del med vektygsbodens trissor och tycker dem är ok. Blir så dyrt med märkes trissor. Men ska testa L C HD pads och se om dem är ok.