För ett proffs så ska du ha Cyclo maskin kostar ca 7500 på SGA,annars om du gör detta som hobby bör du hålla dig till mindre maskin som är billigare,så frågan är jobbar du med detta så köp en Cyclo Orbitalpopp skrev:Hej.
Jag tänkte köpa mig en oscillerande maskin för att lägga lackskydd med.![]()
Och jag skulle gärna vilja ha lite tips på en enkeltrissig polermaskin.
Priset är inte så jätteviktigt bara den är av bra kvalitet tänker jag .![]()
Mvh peter.
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Val av oscillerande polermaskin.
-
The Cab
- Ny Medlem
Re: Val av oscillerande polermaskin.
-
Cogo
- Entusiast

Vad skulle motivera att betala så mycket för en cyclo jämfört med en twin tool eller kanske till och med top tool.The Cab skrev:För ett proffs så ska du ha Cyclo maskin kostar ca 7500 på SGA,annars om du gör detta som hobby bör du hålla dig till mindre maskin som är billigare,så frågan är jobbar du med detta så köp en Cyclo Orbitalpopp skrev:Hej.
Jag tänkte köpa mig en oscillerande maskin för att lägga lackskydd med.![]()
Och jag skulle gärna vilja ha lite tips på en enkeltrissig polermaskin.
Priset är inte så jätteviktigt bara den är av bra kvalitet tänker jag .![]()
Mvh peter.
Magnus
-
henkek
- Trogen Medlem

dem är inte slut. Jag beställde enPierriewargen skrev:Skiljer 1100 kronor i pris. Just nu säljs das 21 för 115 pund tror jag (slutsåld atm dock).
Alltså mellan scholl från sverige och DAS från england.
Så dem tog bort dem från sidan. Man får lägga in vanliga das6 i kundkorgen o sen kommentera att man vill köpa rupes kopian
-
Gråben
- Trogen Medlem

Såå ni menar att det inte går att plocka repor på ett effektivt sätt med rupes?Micke K skrev:Det handlar inte om att att Rupes är bättre när det gäller att få bort repor, det handlar om att det är en oscillerande maskin. För att lyckas plocka så mycket repor som du verkar eftersträva så använder man ju i normala fall en roterande maskin. Men en annan väg att gå är ju att just våtslipa...
Sen handlar det såklart om kvalité också...även om det absolut inte är något fel på just T3000, där handlar det ju om hur mycket man jobbar med maskinen. Hobby eller daglig verksamhet..
- e_king
- Entusiast

Reagerade som du.Gråben skrev:Såå ni menar att det inte går att plocka repor på ett effektivt sätt med rupes?Micke K skrev:Det handlar inte om att att Rupes är bättre när det gäller att få bort repor, det handlar om att det är en oscillerande maskin. För att lyckas plocka så mycket repor som du verkar eftersträva så använder man ju i normala fall en roterande maskin. Men en annan väg att gå är ju att just våtslipa...
Sen handlar det såklart om kvalité också...även om det absolut inte är något fel på just T3000, där handlar det ju om hur mycket man jobbar med maskinen. Hobby eller daglig verksamhet..
När en dubbelhuvad Toptool Kinakopia med slag på 8(?) mm plockar repor så borde väl ändå en Rupes med 12/15/21 mm slag vara mer effektiv. Eller är dubbelmaskiner till för lättare städning och vaxpåläggning?
- Micke K
- Sponsor

- Kontakt:
Var skriver jag att man inte kan plocka repor med en Rupes ?
Det jag skriver är väl ändå att, Om man vill ha en repfri bil ( förutsätter att det finns repor som är lite grövre också ) så blir det svårt med en oscillerande maskin vilken som helst. Där kan man behöva gå på med våtslip alternativt en roterande maskin.
Det jag skriver är väl ändå att, Om man vill ha en repfri bil ( förutsätter att det finns repor som är lite grövre också ) så blir det svårt med en oscillerande maskin vilken som helst. Där kan man behöva gå på med våtslip alternativt en roterande maskin.
-
miken
- Entusiast

går göra precis samma resultat med en ocillerande som roterande...Micke K skrev:Var skriver jag att man inte kan plocka repor med en Rupes ?
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016
- Micke K
- Sponsor

- Kontakt:
miken skrev:går göra precis samma resultat med en ocillerande som roterande...Micke K skrev:Var skriver jag att man inte kan plocka repor med en Rupes ?
Du får gärna berätta hur du gör ? Säkert fler än jag som vill veta..
-
miken
- Entusiast

Hur jag gör? tyvärr måste jag ifrågasatta din kompetens?Micke K skrev:miken skrev:går göra precis samma resultat med en ocillerande som roterande...Micke K skrev:Var skriver jag att man inte kan plocka repor med en Rupes ?
Du får gärna berätta hur du gör ? Säkert fler än jag som vill veta..
Det går absolut att få samma resultat med en ocillerande som roterande...
Det tar ju självklart längre tid att uppnå det med en ocillerande maskin men med rätt medel, trissa och teknik är det inga problem!
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016
- e_king
- Entusiast

Scholl s3gold + spiderpad /mikrofibertrissa. Rupes 21. Jag gör alltid testruta och väljer övervägande oscillerande över roterande. Ja, i vissa fall är roterande bättre. Det kan ju också vara så att det beror helt på tidigare personliga referenser. Är man van vid roterande så blir de en inlärningsperiod med bigfoot systemet.
Edit: Nu säger jag inte att det alltid är så men det är så jag upplever det.
Edit: Nu säger jag inte att det alltid är så men det är så jag upplever det.
- Micke K
- Sponsor

- Kontakt:
På tok för tidigt på morgonen för personliga påhopp....ha en fortsatt trevlig dag miken 
- e_king
- Entusiast

Syftar du på mitt inlägg? Tydligen så missade jag då att poängtera tydligt nog att det är så jag upplever skillnaden. Meningen om personliga referenser var allmänt menad. Inte riktad mot dig. Alla har vi olika personliga referenser.Micke K skrev:På tok för tidigt på morgonen för personliga påhopp....ha en fortsatt trevlig dag miken
-
Pierriewargen
- Trogen Medlem

Tror han syftar på Mikens inlägg. 
- e_king
- Entusiast

Såg det nu efter du skrev. [emoji106]Pierriewargen skrev:Tror han syftar på Mikens inlägg.
Trött i morse. [emoji5]