Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Polera ute/inne
-
gnodan
- Medlem
Polera ute/inne
Hej angående min rubrik. När ni polerar, vart gör ni de inne eller ute?
Jag har kört med polishvax ett par ggr ute och tycker att de funkar lika fint som att polera inne. Men om jag skall köra fler stegs polering vill jag helst vara inne pga att de tar lite längre tid och vill inte ha allt för mycket dammpartiklar på bilen.
eller hur gör ni och vad tycker ni?
Mvh M
Jag har kört med polishvax ett par ggr ute och tycker att de funkar lika fint som att polera inne. Men om jag skall köra fler stegs polering vill jag helst vara inne pga att de tar lite längre tid och vill inte ha allt för mycket dammpartiklar på bilen.
eller hur gör ni och vad tycker ni?
Mvh M
- Commander
- Trogen Medlem

Re: Polera ute/inne
Har gjort 2 ute, därefter rensade jag garaget och har bara kört inne. När det kommer lätta vindar dam allt från grusdamm till annat skit färsta sig på den rengjorda lacken tex. Kör inne helst om du kan
-
gnodan
- Medlem
De är ju de att jag inte har ett garage som jag kan hållas i:(
- Commander
- Trogen Medlem

Då är det värre, det optimala är att köra inne men ingen hindrar dig för att jobba utegnodan skrev:De är ju de att jag inte har ett garage som jag kan hållas i:(
-
gnodan
- Medlem
Commander skrev:Då är det värre, det optimala är att köra inne men ingen hindrar dig för att jobba utegnodan skrev:De är ju de att jag inte har ett garage som jag kan hållas i:(
Hehe nä de är sant man får väl välja en dag då de är vindstilla
- Norrhyttan
- Trogen Medlem

Bygg ett garage, det håller jag på med just nu eftersom jag är trött på att alltid stå ute när något ska göras.
Sent from a skitdyr telefon using någon gratis-app.
Sent from a skitdyr telefon using någon gratis-app.
Vad var det jag sa!
-
Glooie
- Medlem
Ett partytält kanske kan fungera som substitut?
-
gnodan
- Medlem
Glooie skrev:Ett partytält kanske kan fungera som substitut?
Har spånat på de
- Lemerok
- Entusiast

Såg någon som körde partytält modell större. Även med väggar, kanske kan fungera. Bara köra in hela bilen. 
- Lemerok
- Entusiast

Typ något sånt här: http://www.nordisktaltbutik.se/garagetalt_3.6x6.0m-pe
Det finns säkert billigare med.
Det finns säkert billigare med.
- Commander
- Trogen Medlem

Partytält kan vara rangliga med plastiga väggar. Slå till på ett rally/event tält med rejäla sidor. Räkna med 10 lax men billigare än garage och stabilt som berg