eric.u skrev:Funderar på det övre skiktet av konsument maskiner som går att köra på 10/16 ampere, inte kostar mer än ca 5-7 tusen.
Har snabb kopplingar för foamlance och en flora av tillbehör utifall man ska göra något annat än tvätta bilen.
Har kommit fram till att Nilfisk P160.2 är det hetaste för mig just nu. BBV ska ha 7800kr för 1st..... en snabb sökning på prisjakt ger mig priset 5000kr för 1 st på tretti.se dock då med något längre lev. tid vilket jag kan leva med om jag spar nästan 3000kr.
Jag har sneglat på Kränzle 1152TST, men känner inte för att snurra av och på foamlance varje gång, samt att tillbehörslistan e ganska snål och priset högre. är verkligen 1152 starkare än p160?
Är kärcher K7 premium ens ett alternativ mellan dessa?
Just nu tänker jag att för 5000kr får man en P160 vilket enligt mig ser ut att vara en ganska rejäl maskin om man har ström för den.
Vad är juryns åsikt?
När det gäller Kränzle så måste du gänga på tillbehören. Det finns bajonettkopplingar att köpa separat om det uppfattas som allt för knöligt. Jag använder min Kränzle 2 gånger i veckan under den varmare perioden och finner mig i att gänga.
Tillbehörsmässigt så finns väl de saker som åtminstone jag behöver. Då jag tidigare hade en Alto/Nilfisk så köpte jag en adapter så att dess tillbehörsprylar fortfarande kunde användas.
Kränzle kan tillhandahålla varenda reservdel på modeller som är gamla som gatan...det är jag tveksam till om Nilfisk och Kärcher gör.
Hur man än vänder och vrider på det så är Kränzle "värst" och då menar jag inte i tryck/vattenmängd som kan matchas av andra...men tyngden och känslan av kvalitet går inte av för hackor.
En Kärcher K7 är i jämförelse som en dekaltrimmad Peugeot i jämförelse med en JRM-preppad Subaru (om du gillar liknelsen

).