Mvh Martin
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Maskin från Streetpower
-
gnodan
- Medlem
Maskin från Streetpower
Hej undrar ifall denna maskinen är nått att ha http://www.streetpower-rekond.se/oscill ... -15mm.html Jag kör idag med en mussepigg men har varit inne på att köpa en nya typ flex eller rupes. Men fick nu se denna och blev lite sugen. Undrar dock ifall 15mm är lite litet? Eller finns de så man kan köpa till större stödplatta? Annars kom med era förslag till en hobby polerare 
Mvh Martin
Mvh Martin
- Commander
- Trogen Medlem

Re: Maskin från Streetpower
Ser ut som Flex 3401. Du har ju garanti och Scholl gör ju inga skitprylar och priset var nicegnodan skrev:Hej undrar ifall denna maskinen är nått att ha http://www.streetpower-rekond.se/oscill ... -15mm.html Jag kör idag med en mussepigg men har varit inne på att köpa en nya typ flex eller rupes. Men fick nu se denna och blev lite sugen. Undrar dock ifall 15mm är lite litet? Eller finns de så man kan köpa till större stödplatta? Annars kom med era förslag till en hobby polerare
Mvh Martin
-
gnodan
- Medlem
Okej men 15mm är de litet då vad motsvarar de i hättor? Typ 125mm eller är jag helt ute och cyklar? Vill ju gärna veta vad man skall handla hem isf 
- Rasseman
- Medlem
15 mm är inte storleken på rondellen 
V70 2,5 FT -11 R-Design
V70 2,5 FT -11 R-Design
- Manor
- Moderator

Orbit 15mm innebär att slaglängden på "oscilleringen" är på just 15mm, och har inget med bakplattan (och trisstorleken) att göra.
Jag vet dock inget om polermaskinen som sådan. 900 watt är en hygglig effekt, och på bilden ser den ok ut...men mer än så vet jag inte.
Jag vet dock inget om polermaskinen som sådan. 900 watt är en hygglig effekt, och på bilden ser den ok ut...men mer än så vet jag inte.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- e_king
- Entusiast

Den är från samma fabrik som CleanYourCars, das-6 Pro plus. Skillnaden är att det är lite mer påkostade komponenter i Scholls. För att vara ett bättre alternativ till Rupes än de andra kopiorna. Slår du till på kitet så har du bland den bästa start du kan få i medel också. [emoji106]
-
gnodan
- Medlem
e_king skrev:Den är från samma fabrik som CleanYourCars, das-6 Pro plus. Skillnaden är att det är lite mer påkostade komponenter i Scholls. För att vara ett bättre alternativ till Rupes än de andra kopiorna. Slår du till på kitet så har du bland den bästa start du kan få i medel också. [emoji106]
Vilket kit mena du? Den maskinen eller nått rupes kit och isf vilket rupes kit? Men hur ska man få veta hur stora trissor de skall vara till då... är de bara att maila dem tro?
Tack för alla svar det här är lätt det bästa forumet på nätet alla är alltid till super stor hjälp
- korvis
- Trogen Medlem

Lite märkligt att det inte framgår i specen på sidan.
För det ingår väl stödplatta???
Dra iväg ett mail till dom...
-
gnodan
- Medlem
Har försökt maila men de står att de är ett fel i formuläret:/korvis skrev:Lite märkligt att det inte framgår i specen på sidan.
- Commander
- Trogen Medlem

Kontakta dem genom FB. Gilla deras sida där men tror det är 150mm platta på den
-
gnodan
- Medlem
Jag har inte Facebook tyvärr :/ okej men då är de ju lagom stort iafCommander skrev:Kontakta dem genom FB. Gilla deras sida där men tror det är 150mm platta på den
- Commander
- Trogen Medlem

Kan kontakta honom, hör av mig så fort jag har svargnodan skrev:Jag har inte Facebook tyvärr :/ okej men då är de ju lagom stort iafCommander skrev:Kontakta dem genom FB. Gilla deras sida där men tror det är 150mm platta på denom de nu är de på den
-
gnodan
- Medlem
Okej tack så mycketCommander skrev:Kan kontakta honom, hör av mig så fort jag har svargnodan skrev:Jag har inte Facebook tyvärr :/ okej men då är de ju lagom stort iafCommander skrev:Kontakta dem genom FB. Gilla deras sida där men tror det är 150mm platta på denom de nu är de på den
- Commander
- Trogen Medlem

Grym support, nästan dygnet runt.gnodan skrev:Okej tack så mycketCommander skrev:Kan kontakta honom, hör av mig så fort jag har svargnodan skrev:Jag har inte Facebook tyvärr :/ okej men då är de ju lagom stort iafCommander skrev:Kontakta dem genom FB. Gilla deras sida där men tror det är 150mm platta på denom de nu är de på den
"Hej
Fästplattan är 125mm och passar till scholls och våra egna polerrondeller"
- Perra83
- Entusiast

Ja tänkte föreslå ett telefonsamtal. Grym support 
-
gnodan
- Medlem
Tack för hjälpen
kan nog bli den maskinen 125mm är ju inte så jättestort men den lär ju ta trissor ända upp till 150mm va? Eller måste man köpa större rondell då?
- Commander
- Trogen Medlem

Innerdiametern på SP gna är 128 mm och yttermåtter 145 mm. Så litet blir det inte som du tänker dig. Deras pads ska vara väldigt bra,har egna på väg hemgnodan skrev:Tack för hjälpenkan nog bli den maskinen 125mm är ju inte så jättestort men den lär ju ta trissor ända upp till 150mm va? Eller måste man köpa större rondell då?
-
gnodan
- Medlem
Commander skrev:Innerdiametern på SP gna är 128 mm och yttermåtter 145 mm. Så litet blir det inte som du tänker dig. Deras pads ska vara väldigt bra,har egna på väg hemgnodan skrev:Tack för hjälpenkan nog bli den maskinen 125mm är ju inte så jättestort men den lär ju ta trissor ända upp till 150mm va? Eller måste man köpa större rondell då?
Jag tror jag förstår dig men vet inte vad sp och gna betyder. Men om plattan är 125mm och orbiten var på 15mm så är de ungefär så stort område man får som blir polerat eller?:)
- Commander
- Trogen Medlem

Streetpowers egna menar jag med det. Körde en förkortning. Ytan som blir polerad är 145 mm med Streetpowers egna pads. Kolla hemsidan.gnodan skrev:Commander skrev:Innerdiametern på SP gna är 128 mm och yttermåtter 145 mm. Så litet blir det inte som du tänker dig. Deras pads ska vara väldigt bra,har egna på väg hemgnodan skrev:Tack för hjälpenkan nog bli den maskinen 125mm är ju inte så jättestort men den lär ju ta trissor ända upp till 150mm va? Eller måste man köpa större rondell då?
Jag tror jag förstår dig men vet inte vad sp och gna betyder. Men om plattan är 125mm och orbiten var på 15mm så är de ungefär så stort område man får som blir polerat eller?:)
-
gnodan
- Medlem
Ja den förkortningen hade jag ju kunnat räkna ut faktiskt:P okej de är ju inte så litet ju.