Grattis!netmatte skrev:Idag har jag vart och skrivet på papperna till mitt första hus köp =) ska bli skönt att få något eget och stort dubbel garage =)
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Idag.....
-
MrMikaelEricsson
- Medlem
Re: Idag.....
-
henkek
- Trogen Medlem

Gratulerar! De e så fint med eget garage 
- netmatte
- Medlem
Tackar =) jag ska bli så skönt
-
miken
- Entusiast

haha grymt, ja en ATV hade inte varit fel att ha!!!Norrhyttan skrev:Den här kör jag med. Kostade en tusenlapp. (Traktorn ingick inte, den kostade 6.000 kronor för 10-12 år sedan.)miken skrev:någon som har tips på en bra snöslunga?Snöar det bara ett par-tre decimeter plogar jag istället.
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016
- Norrhyttan
- Trogen Medlem

Har inte alla norrlänningar en ATV med bandsats och plog, och typ fem-sex skotrar?miken skrev:haha grymt, ja en ATV hade inte varit fel att ha!!!
Vad var det jag sa!
-
miken
- Entusiast

Nejnej men jag kör lastmaskin på jobbet så den går ju låna hem om det skulle komma ordentligt med snöNorrhyttan skrev:Har inte alla norrlänningar en ATV med bandsats och plog, och typ fem-sex skotrar?miken skrev:haha grymt, ja en ATV hade inte varit fel att ha!!!
har haft skoter men just nu är jag utan
-
miken
- Entusiast

Beställde hem mer av Bilt Hamber Auto - wheel och lite annat skoj
gillar den sjukt mycket!
sen har vi fått plus grader ute helt plötsligt så har varit upp på garage taket och skottat av all snö det va inte lite kan jag lova
I morgon blir det att stiga upp tidigt då vi ska fara och kika på en ny husvagn
sålde den gamla vagnen igår 
sen har vi fått plus grader ute helt plötsligt så har varit upp på garage taket och skottat av all snö det va inte lite kan jag lova
I morgon blir det att stiga upp tidigt då vi ska fara och kika på en ny husvagn
-
tobbegubben
- Trogen Medlem

..är det dagen efter jag fått reda på att mitt främre korsband är helt av. 
Gick inget vidare på en innebandy träning i torsdag och vred vänster knä riktigt rejält.
Nu blir det till att ta beslut om man skall operera det eller leva utan korsband livet ut.
Gick inget vidare på en innebandy träning i torsdag och vred vänster knä riktigt rejält.
Nu blir det till att ta beslut om man skall operera det eller leva utan korsband livet ut.
- Dannek
- Medlem
tobbegubben skrev:..är det dagen efter jag fått reda på att mitt främre korsband är helt av.
Fyfan vad tråkigt att höra, Vad har korsbandet för exakt funktion och hur påverkar det ens vardagsliv att vara utan? Krya på dig
-
Einarsson
- Ny Medlem
Undrar också, vad är skillnaden mellan alternativen?tobbegubben skrev: Nu blir det till att ta beslut om man skall operera det eller leva utan korsband livet ut.
-
tobbegubben
- Trogen Medlem

Ja det är inget roligt. Det tråkiga i det hela är att det kan t o m bli ännu värre. Främre korsbandet är helt av, kan tyvärr vara så att menisken också gjort det. Då är det bara operation som gäller. Eftersom knäet fortfarande är himla svullet trots 1,5 vecka sedan det hände så kunde inte sjukgymnasten kontrollera menisken. Så hoppas på det bästa där.Dannek skrev:tobbegubben skrev:..är det dagen efter jag fått reda på att mitt främre korsband är helt av.
Gick inget vidare på en innebandy träning i torsdag och vred vänster knä riktigt rejältir det till att ta beslut om man skall operera det eller leva utan korsband livet ut.
Fyfan vad tråkigt att höra, Vad har korsbandet för exakt för funktion och hur påverkar det ens vardagsliv att vara utan? Krya på dig
Det svaret jag fick av sjukgymnasten är att det funkar hur bra som helst att leva utan främre korsband. Det viktigaste är att man sköter rehab träningen och tränar musklerma i knäet konstant.
Att lira innebandy, fotboll eller sporter med häftiga start o stopp är inte att rekommendera.
Han frågade mig vad mitt mål var att göra och jag sade: kunna gå en timme, spela bordtennis och springa en mil. Det skulle inte vara några problem om man sköter rehaben som är runt 6 - 8 månader.
- Perra83
- Entusiast

Ja bor tillsammans med en sjukgymnast. Sköt rehab träningen så ska det gå bra.
Såg nya Jönssonligan filmen idag den va rätt kul.
Såg nya Jönssonligan filmen idag den va rätt kul.
-
Einarsson
- Ny Medlem
Kör hårt då, hoppas du återhämtar dig så bra som möjligt.tobbegubben skrev:Ja det är inget roligt. Det tråkiga i det hela är att det kan t o m bli ännu värre. Främre korsbandet är helt av, kan tyvärr vara så att menisken också gjort det. Då är det bara operation som gäller. Eftersom knäet fortfarande är himla svullet trots 1,5 vecka sedan det hände så kunde inte sjukgymnasten kontrollera menisken. Så hoppas på det bästa där.Dannek skrev:tobbegubben skrev:..är det dagen efter jag fått reda på att mitt främre korsband är helt av.
Gick inget vidare på en innebandy träning i torsdag och vred vänster knä riktigt rejältir det till att ta beslut om man skall operera det eller leva utan korsband livet ut.
Fyfan vad tråkigt att höra, Vad har korsbandet för exakt för funktion och hur påverkar det ens vardagsliv att vara utan? Krya på dig
Det svaret jag fick av sjukgymnasten är att det funkar hur bra som helst att leva utan främre korsband. Det viktigaste är att man sköter rehab träningen och tränar musklerma i knäet konstant.
Att lira innebandy, fotboll eller sporter med häftiga start o stopp är inte att rekommendera.
Han frågade mig vad mitt mål var att göra och jag sade: kunna gå en timme, spela bordtennis och springa en mil. Det skulle inte vara några problem om man sköter rehaben som är runt 6 - 8 månader.
- Andypandy
- Medlem
Hur trist rehaben kommer att kännas så gör den ordentligt.
Jag slarvade med min rehab på slutet för att jag tyckte att det kändes bra. Det visade sig ganska snart när man började röra på sig i organiserade former ( i mitt fall baseboll ) man var svag i benet och det höll inte så bra
Nu har jag dock det lite värre än menisken i mina knän, jag ramlade ned från ca 3 meter och krossade en ryggkota. Vart opererad 1Dec å sjukskriven till 11 Feb till att börja med sade doktorn....
Men jag skall bli helt återställd å det känns jäkligt bra, för det går långsamt just nu.
Jag längtar till när jag får börja med rehab, blir en nystart i livet med friskvård
Jag slarvade med min rehab på slutet för att jag tyckte att det kändes bra. Det visade sig ganska snart när man började röra på sig i organiserade former ( i mitt fall baseboll ) man var svag i benet och det höll inte så bra
Nu har jag dock det lite värre än menisken i mina knän, jag ramlade ned från ca 3 meter och krossade en ryggkota. Vart opererad 1Dec å sjukskriven till 11 Feb till att börja med sade doktorn....
Men jag skall bli helt återställd å det känns jäkligt bra, för det går långsamt just nu.
Jag längtar till när jag får börja med rehab, blir en nystart i livet med friskvård
- ostkroken
- Entusiast

Mor min ränner runt utan korsband och det funkar bra. Men som flera sagt fuska inte med rehaben den är värd allt slit
Vroom vroom
Vroom vroom
- ostkroken
- Entusiast

Mor min ränner runt utan korsband och det funkar bra. Men som flera sagt fuska inte med rehaben den är värd allt slit
Vroom vroom
Vroom vroom
-
tobbegubben
- Trogen Medlem

Tack för er omtanke alla. Förstår att man skall sköta rehaben till 100% annars visar det sig senare i livet.
Det jag undrar är vad det är för typ av rehab man gör?
Min sjukgymnast ville inte gå in så mycket på det än för det är fortfarande för nytt.
Kör man med typ cykling, sin egen kroppsvikt eller gör man övningar med sin kroppsvikt?
Det jag undrar är vad det är för typ av rehab man gör?
Min sjukgymnast ville inte gå in så mycket på det än för det är fortfarande för nytt.
Kör man med typ cykling, sin egen kroppsvikt eller gör man övningar med sin kroppsvikt?
- ostkroken
- Entusiast

Mycket balansövningar har jag för mig att det var för att bygga upp musklerna runt knät.
Vroom vroom
Vroom vroom
- ostkroken
- Entusiast

Mycket balansövningar har jag för mig att det var för att bygga upp musklerna runt knät.
Vroom vroom
Vroom vroom
- BTG
- Trogen Medlem

Bosuball,en slags balandboll från Abilica ska va fruktansvärt bra för fotleder och knän,tränar även upp ryggmuskulaturen.Han som behandlar min rygg rekommenderar den till mig,han hade tidigare hand om fys/rehabträning för ett supetettan lag i fotboll.Dom använde Bosuball mycke och dom hade inte mycke skador.