Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Idag.....
-
miken
- Entusiast

Re: Idag.....
vi har en pizzeria här i skellefteå med vedugn dom är riktigt bra men tar längre tid att göra!
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016
-
Einarsson
- Ny Medlem
Tycker det brukar vara lite sådär Manor på nya ställen jag gått till. Det tar ett litet tag innan de får ordning på allting. 
- TAT
- Medlem
Har en Husqvarna ST 268EP sedan några år tillbaka. Grymt nöjd..!!!miken skrev:någon som har tips på en bra snöslunga?
- Bananen
- Trogen Medlem

Re: Sv: Idag.....
Toro! Har själv en 8.26 oe ( https://www.google.se/url?sa=t&source=w ... 3TDHi2IxGA ). "Quick stick" för att vrida "utblåset" är mycket smidigt . Har bara användt den en och en halv vinter knappt men fungerar grymt bra när det väl behagar komma någon snö här på västkusten.miken skrev:någon som har tips på en bra snöslunga?
/ Hälsningar Thomas Med hjälp av Tapatalk 4
/ Hälsningar Thomas
- Perra83
- Entusiast

En sån eller Bananens Toro ska man ha. Dom älskar snö!TAT skrev:Har en Husqvarna ST 268EP sedan några år tillbaka. Grymt nöjd..!!!miken skrev:någon som har tips på en bra snöslunga?
Farsan köpte en på Clas Ohlson billigt när förra säsongen började ta slut. Rätt stor och rejäl. Liknar MTD väldigt mycket.
-
miken
- Entusiast

det blev en husqvarna ST 5524,den duger nog åt migPerra83 skrev:En sån eller Bananens Toro ska man ha. Dom älskar snö!TAT skrev:Har en Husqvarna ST 268EP sedan några år tillbaka. Grymt nöjd..!!!miken skrev:någon som har tips på en bra snöslunga?
Farsan köpte en på Clas Ohlson billigt när förra säsongen började ta slut. Rätt stor och rejäl. Liknar MTD väldigt mycket.
har en husqvarna återförsäljare i kvarteret bredvid så det känns som ett självklart val att just välja husqvarna
har snöat 80 cm nu på två dagar helt sjukt
-
Einarsson
- Ny Medlem
Idag har jag beställt min nya bil. V40 D4 Rdesign, Osmium Grå. Som den ska vårdas!

- TAT
- Medlem
miken skrev:det blev en husqvarna ST 5524,den duger nog åt migPerra83 skrev:En sån eller Bananens Toro ska man ha. Dom älskar snö!TAT skrev:Har en Husqvarna ST 268EP sedan några år tillbaka. Grymt nöjd..!!!miken skrev:någon som har tips på en bra snöslunga?
har en husqvarna återförsäljare i kvarteret bredvid så det känns som ett självklart val att just välja husqvarna
har snöat 80 cm nu på två dagar helt sjuktoch mer väntas komma under veckan
Garanterat en kalasmaskin.
Det jag gillar skarpt med 268:an är frihjulsstyrningen. När man trycker in ett av handtagen svänger slungan runt det hjul som står still. Dvs man behöver inte ta omtag vid vändning. När maskinen är avstängd är den lättflyttad genom att trycka in båda handtagen. Då slipper man dra runt hela transmissionen.
- Bananen
- Trogen Medlem

- Norrhyttan
- Trogen Medlem

Den här kör jag med. Kostade en tusenlapp. (Traktorn ingick inte, den kostade 6.000 kronor för 10-12 år sedan.)miken skrev:någon som har tips på en bra snöslunga?
Vad var det jag sa!
- Perra83
- Entusiast

Visste jag inte att det fanns. En av anledningarna till att jag köpte en liten utan drivning så det går att finlira. Nu ska jag leta på utförsäljningen till våren.Bananen skrev:Frihjulsstyrning saknar jag på min!
- Commander
- Trogen Medlem

Vad är en bilvårdare utan sin högtryck? - Naken. Exalterad över + grader startar maskin och kör på. Allt som vanligt. Pang säger det och det börjar bolma rök från maskinen. Då ser jag att jag kopplat vattenslangen fel så att utgående vatten inte kom in riktigt i maskin som de skulle så nu står man utan maskin. Happ
- Perra83
- Entusiast

Men hur kopplade du? Förstår inte riktigt. Vatten in via trädgårdsslang. Ut via högtryck?Commander skrev:Vad är en bilvårdare utan sin högtryck? - Naken. Exalterad över + grader startar maskin och kör på. Allt som vanligt. Pang säger det och det börjar bolma rök från maskinen. Då ser jag att jag kopplat vattenslangen fel så att utgående vatten inte kom in riktigt i maskin som de skulle så nu står man utan maskin. Happ
- Commander
- Trogen Medlem

Japp men det finns en spärr på ena sidan som bara fungerar på utlopp och fjösar in på utlopp till maskinen i detta fall
- Norrhyttan
- Trogen Medlem

Två plusgrader. Snabbt ut med högtrycksslangen och blaska av bruksholken! Det behövdes...Sent from a skitdyr telefon using någon gratis-app.
Vad var det jag sa!
- Lemerok
- Entusiast

..tvättade jag bilen och la på CarPro HydrO2.
Fotot vart lite skumt, marken är inte grön.
-
henkek
- Trogen Medlem

Tänkte väl. Är ju inte direkt grönt här hemma
är det bättre på ok än shell?
-
miken
- Entusiast

Lemerok skrev:..tvättade jag bilen och la på CarPro HydrO2.
snygg färg du har på bilen
hydr02 är en höjdare!!
- Lemerok
- Entusiast

Nu var det i Uppsala jag körde, men tvättade på OKQ8 Österbybruk för någon vecka sen. De har uppgraderat till riktig högtryck nu, så det är ganska bra. Dock 2.25 kr/minut så man får inte vara för segt, då blir det dyrt.henkek skrev:Tänkte väl. Är ju inte direkt grönt här hemmaär det bättre på ok än shell?
Tackar, provade den tidigare i höst, ska bli intressant och se hur den håller nu i värsta slasket.miken skrev: snygg färg du har på bilen
hydr02 är en höjdare!!
Bilt Hamber Double Speed Wax höll inte speciellt bra på sidorna nu i vinter, bara på taket och huven det fortfarande var pärlning. Får köra den igen till våren.
- netmatte
- Medlem
Idag har jag vart och skrivet på papperna till mitt första hus köp =) ska bli skönt att få något eget och stort dubbel garage =)