kan tänka mig det.. Tycker det är konstigt att Sholl inte är så stora med tanke på hur bra kritik dem har fått här på forumet.e_king skrev:Nu är ju inte Meg's dåliga de heller [emoji6] Det var menat som ett tips till de som jagar lägst pris. En del åf hämtar från uk där de köper på sig stora lager för att få ner priset. Då blir kan det ståendes på hyllan ett tag.Dannek skrev: aha okej, jag antar att jag inte får kassa grejer från Meguiar´s iallafall haha, men jag ska testa Sholl också, jag lovar![]()
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Val av polermedel
- Dannek
- Medlem
Re: Val av polermedel
- jeensa
- Medlem
Pierriewargen skrev:M101 är riktigt bra. Avverkar snabbt och är enkelt att torka av. Dammar dock en del.
Har inte råkat ut för att m101 skulle damma. Kanske med vissa trissor men det kan jag ej säga säkert.
mvh jens
- jeensa
- Medlem
Dannek skrev:Det blev en beställning hos Meguiar´s Svergie tillslut, M101 och M205, efter att ha kollat på säkert 20 youtubeklipp och 40 forumtrådar kändes det som ett väldigt säkert val till att börja med! Har varit kanonnöjd med Meguiar´s och deras support tidigare också så..Kommer starta en Projekttråd när jag har gjort nästa polering
Megs har riktigt fin support, kolla gärna deras facebook sida där man snbbt får svar på frågor osv!
Mvh jensa
- Dannek
- Medlem
håller med, är medlem i den gruppenjeensa skrev:Dannek skrev:Det blev en beställning hos Meguiar´s Svergie tillslut, M101 och M205, efter att ha kollat på säkert 20 youtubeklipp och 40 forumtrådar kändes det som ett väldigt säkert val till att börja med! Har varit kanonnöjd med Meguiar´s och deras support tidigare också så..Kommer starta en Projekttråd när jag har gjort nästa polering
Megs har riktigt fin support, kolla gärna deras facebook sida där man snbbt får svar på frågor osv!
Mvh jensa
-
miken
- Entusiast

Haha på Meguiars Facebook sida blir man ju hatad så fort man nämner något annat märke det stör jag mig på väldigt mycket det är som en enda stor sekt!!! Meguiars är inget favoritmärke hos mig har aldrig riktigt tyckt om deras polermedel men smaken är ju som bakenDannek skrev:håller med, är medlem i den gruppenjeensa skrev:Dannek skrev:Det blev en beställning hos Meguiar´s Svergie tillslut, M101 och M205, efter att ha kollat på säkert 20 youtubeklipp och 40 forumtrådar kändes det som ett väldigt säkert val till att börja med! Har varit kanonnöjd med Meguiar´s och deras support tidigare också så..Kommer starta en Projekttråd när jag har gjort nästa polering
Mvh jensa
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016
- Perra83
- Entusiast

Meguiars har jag ingenting av och alla ska trivas.
-
Pierriewargen
- Trogen Medlem

M101 med deras mf cutting disc är grymt bra på oscillerande maskiner. Dock fungerar det inte helt 100 med flex 3401. Men tror du blir nöjd oavsett rondell, m101 är väldigt grov och avverkar riktigt fint oavsett hur den körs.Dannek skrev:kan tänka mig det.. Tycker det är konstigt att Sholl inte är så stora med tanke på hur bra kritik dem har fått här på forumet.e_king skrev:Nu är ju inte Meg's dåliga de heller [emoji6] Det var menat som ett tips till de som jagar lägst pris. En del åf hämtar från uk där de köper på sig stora lager för att få ner priset. Då blir kan det ståendes på hyllan ett tag.Dannek skrev: aha okej, jag antar att jag inte får kassa grejer från Meguiar´s iallafall haha, men jag ska testa Sholl också, jag lovar![]()
Vet dock inte riktigt vad för trissor jag ska köpa.. jag föredrar att polera med skumtrissor men dem flesta säger att MF cutting pads ger bättre avverkning med M101.. får väl helt enkelt testa och se
-
miken
- Entusiast

jag har provat många medel tidigare där bland annat m101 och visst avverkar den bra men inte alls lika bra som scholl s3 gold xxl och spider pad det är den bästa kombon jag provat med ocillerande maskin! har även nu köpt på mig en flaska med nya Menzerna SHC 300 för att jämföra dessa men har inte gillat Menzernas medel tidigare då dom varit besvärliga att torka bort. Scholls medel är jag sjukt nöjd med är lätta att torka bort, dammar inte och ger ett utmärkt resultat det enda negativa med scholl är deras flaskor dom är riktigt dåligaPierriewargen skrev:M101 med deras mf cutting disc är grymt bra på oscillerande maskiner. Dock fungerar det inte helt 100 med flex 3401. Men tror du blir nöjd oavsett rondell, m101 är väldigt grov och avverkar riktigt fint oavsett hur den körs.Dannek skrev:kan tänka mig det.. Tycker det är konstigt att Sholl inte är så stora med tanke på hur bra kritik dem har fått här på forumet.e_king skrev:Nu är ju inte Meg's dåliga de heller [emoji6] Det var menat som ett tips till de som jagar lägst pris. En del åf hämtar från uk där de köper på sig stora lager för att få ner priset. Då blir kan det ståendes på hyllan ett tag.Dannek skrev: aha okej, jag antar att jag inte får kassa grejer från Meguiar´s iallafall haha, men jag ska testa Sholl också, jag lovar![]()
Vet dock inte riktigt vad för trissor jag ska köpa.. jag föredrar att polera med skumtrissor men dem flesta säger att MF cutting pads ger bättre avverkning med M101.. får väl helt enkelt testa och se
att m101 inte skulle fungera helt 100 med flex 3401 är skitsnack vad spelar det för roll vad du använder för maskin? snarare hur du själv använder den och vad du använder för trissa!
Senast redigerad av 1 miken, redigerad totalt 27 gånger.
-
Pierriewargen
- Trogen Medlem

Hm. Har scholl s3 xxl och med mf är den inte lika vass som m101 i de tester jag gjort. S3:an är lite blötare vilket kan ha sina fördelar men tycker inte den är lite aggressiv som m101.
Har du använt fg400? Om du tycker den är svår att torka har du nog inte kört den tillräckligt länge. När den är helt genomkörd är det knappt någonting kvar. Då kan man även köra den i ett steg eftersom den bryts ner.
Har du använt fg400? Om du tycker den är svår att torka har du nog inte kört den tillräckligt länge. När den är helt genomkörd är det knappt någonting kvar. Då kan man även köra den i ett steg eftersom den bryts ner.
-
miken
- Entusiast

prova spider pads till s3 gold!Pierriewargen skrev:Hm. Har scholl s3 xxl och med mf är den inte lika vass som m101 i de tester jag gjort. S3:an är lite blötare vilket kan ha sina fördelar men tycker inte den är lite aggressiv som m101.
jo det har jag just fg400 har inte varit några större problem men pf 2500 tycker jag är ett elände har aldrig blivit vän med den!
-
Pierriewargen
- Trogen Medlem

Kan hålla med om att dom finare medlen kan vara lite mer besvärliga. Gäller att köra dom riktigt länge eller sprita noggrannt.
Blir nog att köpa hem en spider pad. Har varit sugen att prova sen dom kom ut, men har aldrig blivit av.
Blir nog att köpa hem en spider pad. Har varit sugen att prova sen dom kom ut, men har aldrig blivit av.
-
miken
- Entusiast

även med sprit tycker jag att menzernas medel är ett elände att få bortPierriewargen skrev:Kan hålla med om att dom finare medlen kan vara lite mer besvärliga. Gäller att köra dom riktigt länge eller sprita noggrannt.
-
Pierriewargen
- Trogen Medlem

Då får du prova carpro eraser. 
-
miken
- Entusiast

vem har sagt att jag inte använder den?Pierriewargen skrev:Då får du prova carpro eraser.
menzernas top inspection funkar inte alls lika bra som eraser
-
Pierriewargen
- Trogen Medlem

Har aldrig testat den. Men tycker eraser funkar riktigt bra. Luktar gött å!
- Dannek
- Medlem
blev en het diskussion här och det gillar jag
Meguiar´s facebook grupp är för Meguiar´s produkter dock kan dom ju inte räkna med att allt ska vara från Meguiar´s men jag gillar den support jag får när det gäller Meguiar´s produkter
Ska prova Sholl s3 xxl med spiderpad också senare
-
miken
- Entusiast

het?Dannek skrev:blev en het diskussion här och det gillar jagMeguiar´s facebook grupp är för Meguiar´s produkter dock kan dom ju inte räkna med att allt ska vara från Meguiar´s men jag gillar den support jag får när det gäller Meguiar´s produkter
![]()
Ja det tycker jag att du ska!
Skulle vara kul att prova Autosmarts nya Evo polermedel någon som testat dom?
-
Kopparbergs bilvård
- Medlem
M101 och m205 är en bra kombo. M101 ihop med rätt rondell och roterande så är den som bäst, men fungerar kalas med oscillerande. M205 kan användas som allround, samt få en riktigt fin finish ihop med en riktigt mjuk rondell. Arbeta inte in dessa medel som en tok då det är SMAT produkter istället för den vanliga DAT
- Dannek
- Medlem
Kopparbergs bilvård skrev:M101 och m205 är en bra kombo. M101 ihop med rätt rondell och roterande så är den som bäst, men fungerar kalas med oscillerande. M205 kan användas som allround, samt få en riktigt fin finish ihop med en riktigt mjuk rondell. Arbeta inte in dessa medel som en tok då det är SMAT produkter istället för den vanliga DAT
- jeensa
- Medlem
M101 är ju menat för skumtrissa, roterande lr oscilerande spelar mindre roll. M100 passar bäst med ulltrissa, ger då riktigt snabb avverkning.
Visst är även sholl's produkter fina även om jag personligen fastnat för Megs pryttlar.
Mvh jensa
Visst är även sholl's produkter fina även om jag personligen fastnat för Megs pryttlar.
Mvh jensa