tycker den verkar vettig men skulle kanske bara ha maskinen den har en stor hätta och är inte allt för dyr. Jag kör med en vanlig mussepigg idag
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Ny maskin till sommaren
-
gnodan
- Medlem
Ny maskin till sommaren
Hej har en fråga angående ny maskin till sommaren är de någon som har erfarenhet utav denna? http://waxdog.se/product.php?id_product=602 .
tycker den verkar vettig men skulle kanske bara ha maskinen den har en stor hätta och är inte allt för dyr. Jag kör med en vanlig mussepigg idag
- Perra83
- Entusiast

Re: Ny maskin till sommaren
Mycket fin maskin!!
Funderar själv på en. Finns även en Rupes LHR15 ES och den har 15mm orbit och en 125mm stödplatta. Jag vet bara inte vilken jag ska välja.
Funderar själv på en. Finns även en Rupes LHR15 ES och den har 15mm orbit och en 125mm stödplatta. Jag vet bara inte vilken jag ska välja.
- ostkroken
- Entusiast

Måste hålla med om att både 21mm och 15mm kast är riktigt lockande. Ngn som provat båda och kan säga skillnader samt +/- på dom?
Vroom vroom
Vroom vroom
- Perra83
- Entusiast

Jag trodde att jag skulle få chansen att testa båda nu under hösten/vintern men det har inte blivit av än. För en amatör spelar det kanske inte så stor roll i hur mycket och snabbt dom gör samma jobb. Det är mest smidigheten och känslan, ljudet, vibrationer och balansen som jag är ute efter.
Har en Flex 3401 och den kommer nog överleva mig som sagt det finns annat som spelar in. Rupes LHR75E mini gillar jag otroligt mycket och en större Rupes skulle säkert sitta som en snyting!
Har en Flex 3401 och den kommer nog överleva mig som sagt det finns annat som spelar in. Rupes LHR75E mini gillar jag otroligt mycket och en större Rupes skulle säkert sitta som en snyting!
-
gnodan
- Medlem
Vad betyder orbit egentligen? Kanske är bättre att satsa på lite mindre pöatta den som du säger 15mm och en 125mm stödplattaPerra83 skrev:Mycket fin maskin!!
Funderar själv på en. Finns även en Rupes LHR15 ES och den har och m orbit och en 125mm stödplatta. Jag vet bara inte vilken jag ska välja.
- WaxDog
- Sponsor

Den som är uppmärksam ser att 3M-maskinen och Rupesmaskinen är snarlika och det beror på att Rupes tillverkar 3M-maskinen.
Kan vara bra att veta vid val av maskin
Kan vara bra att veta vid val av maskin
- Perra83
- Entusiast

Det visste jag inte!