Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Polera när det börjar bli kyligt ute?
- MätZ
- Medlem
Polera när det börjar bli kyligt ute?
Hur är det med polera en bil när tempraturen ligger kring +2-6 grader? Dock så är jag i ett garage, men det är inte nå
speciellt varmare i garaget heller för tillfället. Kör med menzernaprodukter. Jobbarkompisen ville att jag skulle köra
en lättare rekond på hans V70. Men är osäker hur det är att polera när det är lite kallare ute.
Mvh
Mats Ekström
speciellt varmare i garaget heller för tillfället. Kör med menzernaprodukter. Jobbarkompisen ville att jag skulle köra
en lättare rekond på hans V70. Men är osäker hur det är att polera när det är lite kallare ute.
Mvh
Mats Ekström
- Perra83
- Entusiast

Re: Polera när det börjar bli kyligt ute?
Just Menzerna vill ha lite varmare. Minns inte riktigt. +15°C och varmare tror ja.
- Manor
- Moderator

Kanske kan du få upp tempen i garaget med värmeelement och kupévärmare?
Under 10-15 grader känns det tveksamt att polera i...
Under 10-15 grader känns det tveksamt att polera i...
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- Commander
- Trogen Medlem

Körde min första polering med Glare. När det blev isigt lade jag av
jag har en liten fläkt, duger gott och 850w halogenlampan värmer på lite den med 
- MätZ
- Medlem
Förstod nästan att det va på det sättet, men som Commander säger, blir ju lite värme med halogenlampor och fläktar 
Vi får se hur jag gör, föhoppningsvis så har syrrans gubbe redan slagit på värmen i garaget annars får väl jag göra det
dagen innan, men blir väl ett jävla liv då
haha...
Vi får se hur jag gör, föhoppningsvis så har syrrans gubbe redan slagit på värmen i garaget annars får väl jag göra det
dagen innan, men blir väl ett jävla liv då
-
deciso
- Trogen Medlem

Det går alldeles utmärkt att polera med menzerna när det är kallt. Kör endel bilar på vintern och det kan vara så lite som fem plusgrader i garaget när jag börjar polera
och det går för det mesta bra.
och det går för det mesta bra.
- Funk
- Moderator

Knepigt, mina Menzerrna korvar sig och fungerar dåligt både i kyla och vid fuktigt luft... Brukar ta till Lahegas medel i de fallen.
/Thomas
/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
- Dodge
- Medlem
Har samma problem Funk, fast jag kör polishangel eller scholl
Skickat från min GT-I9506
Skickat från min GT-I9506
-
Glossy
- Ny Medlem
Får samma problem som Funk med menzerna. Finns kanske andra märken som fungerar