Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Torkdukar, olika typer, olika resultat?

Diskutera bilvårdsprodukter här
Cogo
Entusiast
Entusiast

Torkdukar, olika typer, olika resultat?

Inlägg av Cogo » 09 nov 2014 13:30

Hej hej!

Har funderat på det här med torkdukar. Det finns våffeldukar, fluffiga mf dukar för torkning, sämskinn m.m.

Så som jag är lärd så lägger man på duken på bilen och tar tag i hörnen på en kortsida av duken och drar och man vill ju då ha en torr yta på bilen.

Nu undrar jag om tillvägagångsättet är samma för alla typer av dukar, både våffeldukar, fluffiga och sämskinn? ska man använda olika tekniker för olika dukar? Hur gör ni med respektive duk?

Bör man förutsätta att en bra torkduk lämnar en torr yta efter sig eller får man stå ut med att torka i flera omgångar.

Mvh Magnus

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast

Re: Torkdukar, olika typer, olika resultat?

Inlägg av Perra83 » 09 nov 2014 15:25

Ja använder våffeldukar och göra som med alla andra dukar att ja viker ihop dom tills dom är hanterbara.

Torkar tills det är torrt vilket innebär minst två svep. En bil utan det minsta avrinning då blir det flera svep.

Användarvisningsbild
garagehunden KL
Medlem

Re: Torkdukar, olika typer, olika resultat?

Inlägg av garagehunden KL » 09 nov 2014 16:08

Jag liksom baddar väldigt lätt bilen med torkduken/våffelduken. Tycker det torkar effektivt utan att det blir nån friktion mot lacken. Är nåt jag börjat med bara.

Skriv svar